menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی کتاب «لبخند بزن مونالیزا» مجموعه‎‌ای از کاریکاتورهای علی دیواندری

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خانه ی کاریکاتور اصفهان، کتاب «لبخند بزن مونالیزا» مجموعه‎‌ای از کاریکاتورها و طرح‎‌های علی دیواندری است که در ایران به چاپ رسیده‎‌اند و توسط نشر روزنه چاپ شده است.

معرفی علی دیواندری :

علی دیواندری (زادهٔ ۱۵ شهریور ۱۳۳۶ در سبزوار) نقاش، کارتونیست، مجسمه‌ساز، طراح گرافیک، تصویرساز و روزنامه‌نگار با سابقهٔ ایرانی است. شروع فعالیت‌های وی در عرصهٔ طراحی و کاریکاتور به ۱۳۵۴ برمی‌گردد. در سال ۱۳۵۵ اولین نمایشگاه انفرادی کاریکاتور را در شهر زادگاهش برگزار گرد. در سال ۱۳۵۸ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و به تحصیل در زمینه هنر پرداخت.

شهرت دیواندری بیشتر به‌ خاطر کسب جوایز متعدد، در نمایشگاه‌های جهانی‌است. او از اولین کارتونیست‌های ایرانی‌است که از ۱۳۶۹ و با محدود شدن فضای مطبوعاتی ایران به شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی روی آورد و در طی چند سال جوایز متعددی را از آن خود کرد، بطوری که او را پر افتخارترین کارتونیست نمایشگاهی دههٔ هفتاد لقب دادند. در ۱۳۷۶، دیواندری به عنوان دبیر و مدیر اجرایی اولین جشنوارهٔ بین‌المللی کاریکاتور انسان و طبیعت در ایران به فعالیت پرداخت و در طی سال‌های فعالیت خود، در چندین نمایشگاه کاریکاتور در داخل و خارج از ایران عضو هیئت داوران بوده و آثارش در نمایشگاه‌ها، مجلات و روزنامه‌های ۳۴ کشور جهان منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر