menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اوضاع قاراشمیش می شود طاهری ایبد

معرفی کتاب “اوضاع قاراشمیش می شود”

کتاب «اوضاع قاراشمیش می‌شود» یکی از جدیدترین کتاب‌هایی است که واحد کودکان و نوجوانان انتشارات همشهری منتشر کرده اما مخاطب این داستان طنز می‌توانند بزرگسالان هم باشند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، کتاب «اوضاع قاراشمیش می‌شود» یکی از جدیدترین کتاب‌هایی است که واحد کودکان و نوجوانان انتشارات همشهری منتشر کرده است اما مخاطب این داستان طنز می‌توانند بزرگسالان هم باشند و اتفاقا مخاطب بزرگسال بیشتر از نکات ریزی که طاهره ایبد از آنها استفاده کرده لذت می‌برد و به آن می‌خندد. ماجرای اوضاع قاراشمیش این کتاب از تلفیق یک داستان قدیمی با وضعیت امروز به وجود می‌آید. دنیایی که حساب و کتاب خیلی از چیزها را ما آدم‌های امروز به هم زده‌ایم و وضعیت خنده داری به وجود آورده‌ایم.

اوضاع قاراشمیش درباره عمو نوروز است و تصمیم ناگهانی او که از عمو نوروز بودن خسته می‌شود و تقاضای بازنشستگی می‌دهد و مدیر کل اداره تعطیلات با بحران پیدا کردن جانشین برای عمو نوروز مواجه می‌شود. از آن طرف وقتی خبر بازنشستگی عمو نوروز درز پیدا می‌کنند همه نگران خودشان و تعطیلاتشان می‌شوند که دیگر نورزی و بهاری در کار نیست، دیگر تعطیلات و عید و عید دیدنی در کار نیست و در نتیجه کلی اتفاق خوب از بین می‌روند و همه بیچاره می‌شوند.

مدیر کل اداره تعطیلات می‌خواهد عمونوروز جدید پیدا کند و بچه‌های مدرسه و بقیه آدم‌ها هم همین طور و همین، اوضاع را حسابی قاراشمیش می‌کند. نویسنده وصف این ماجرا را با صفات مبالغه شده آدم‌ها همراه کرده که اتفاقا همین اتفاقات و همین دنیایی که ساخته‌ایم باعث خنده دار شدن داستان می‌شود.

اوضاع قاراشمیش می شود طاهری ایبد

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

«پسر آقای مدیر کل که آمد، شلوار آقای مدیر یک دستش بود یک روزنامه هم آن یکی دستش. از در اتاق که آمد تو، مدیرکل از جا پرید. در را دو دستی بست. شلوار را گرفت و روی زیرشلواری پا کرد. نفس راحتی کشید و گفت: آخیش! راحت شدم! داشتم دیونه می‌شدم. کافی بود یک نفر بو ببره. دیگه آبرو برام نمی‌موند!

و بعد روی صندلی‌اش نشست. پسرش روزنامه را جلویش گذاشت. رنگ از روی آقای مدیر پرید. تیتر اول روزنامه این بود: در اعتراض به تقاضای بازنشستگی عمو نوروز مدیر کل اداره تعطیلات با زیر شلواری به اداره رفت! و زیرش یک عکس رنگی بزرگ از آقای مدیر کل و زیر شلواری‌اش چاپ کرده بود. آقای مدیر کل از عصبانیت داغ داغ شد. تند تند فنجان چای یخ‌ کرده‌ را سر کشد تا کمی آتشش خاموش شود. پسر مدیر کل که دید رنگ پدرش کبود شده و الان است که بلایی سرش بیاید، یک فنجان چای را خالی کرد روی صورتش…»

صفحات این کتاب را نقاشی‌های جالبی با هنرمندی میثم موسوی همراهی می‌کند که دنبال کردن ماجرای عمونوروز و اوضاع قاراشمیش اداره تعطیلات را جذاب‌تر می‌کند. انتشارات همشهری کتاب «وقتی اوضاع قاراشمیش می‌شود» را در 56 صفحه مصور با قیمت 6 هزار تومان منتشر کرده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید با شماره تلفن23023271 تماس بگیرید.

شناسنامه کتاب :

نویسنده:طاهره ایبد
تصویرگر:میثم موسوی
مدیر هنری: فریبابندی
ویراستار: ربابه نصیری
نوبت چاپ: اول
قیمت : 6000 تومان

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر