menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجموعه طنز نوجوان

معرفی هفت جلد کتاب طنز نوجوان

معرفی کتاب‌های طنز نوجوان:
آموزش به شیوه طنز
روزگار طنزآمیزی است و می‌توان هر چیزی را با زبان طنز و غیرمستقیم به نحوی برای خونندگان بیان کرد که قابل قبول باشد. مجموعه کتاب طنز نوجوانان هم که به‌تازگی در هفت جلد به غرفه سوره مهر رسیده‌اند از همین اصل برای سخن گفتن از نکات مهم استفاده کرده‌اند.

این مجموعه طنز که تازه از تنور درآمده و داغ داغ هستند، شامل کتاب‌های «مادر ما، زمین» نوشته عبدالله مقدمی، «کامپیوتر یا رایانه، مسئله چیست»، «از جلو نظام»، «تکنولوژیک یا فن‌آوریک، مسئله چیست؟» نوشته سعید طلایی، «چیدال می‌دُنی» و «نیمای بابا و هفت دزد بک‌لایت» نوشته سید محمد صاحبی و «حتماً قبول‌شوندگان» نوشته فاطمه فهیمی هستند، به مسائلی همچون محیط زیست، استفاده از رایانه، وسایل ارتباط جمعی، استفاده صحیح از زبان فارسی، مدرسه و فرهنگ مطالعه در قالب طنز پرداخته‌اند.
«چیدال می‌دُنی» که عجیب‌ترین و جالب‌ترین اسم را در میان کتاب‌های این مجموعه دارد، به موضوع مهم درست فارسی صحبت کردن پرداخته است.

مجموعه طنز نوجوان

کتاب «از جلو نظام» که طرح جلد جالبی دارد و به پای حروف قدبلند آن پوتین‌های سربازی سوار است، درباره کلاس درس، مدرسه، معلم و زنگ تفریح طنزپردازی کرده‌است. نکته مهم درباره این کتاب، شعرهای طنزی است که درباره هر موضوع در آن گنجانده شده است. به عنوان مثال در قالب شعری با مطلع «از ریاضی من به‌شدت شاکی‌ام / چیست تابع؟ کیست مشتق؟ من کی‌ام» کلاس درس را به محلی برای خندیدن تبدیل کرده است.

طراحی روی جلد این مجموعه هم قابل توجه است؛ علاوه بر فونت عجیب و غریب و جالب توجهی که برای نوشتن عنوان کتاب‌ها انتخاب شده است، تصاویری روی جلد نقاشی شده که نمایانگر محتوای هر جلد است. کتاب محیط زیست را از برگ‌های پیچیده شده دور حروفش می‌شناسند و کتاب «تکنولوژیک یا فن‌آوریک مسئله این است» را از روی موس و صفحه کلید.

در بخشی از کتاب «چیدال می‌دنی» که شیوه خلاصه‌نویسی در شبکه‌های اجتماعی را به باد انتقاد گرفته است، می‌خوانید:

قاعده بسیار مشهودی که در این‌گونه از زبان که به زبان خُلص معروف است به چشم می‌خورد، حذف بی‌محابای حروف، کلمات، جملات، پاراگراف‌ها و در مواردی صفحات است. این جایگاه از حذف در مرتبه‌ای قرار دارد که حذف به قرینه لفظی و معنوی را پشت سر گذاشته و به درجه قرینه عرفانی رسیده است.

به‌طورکلی این مجموعه سعی در انتقاد از رفتارهای نسل جدید در برخورد با تکنولوژی، فضاهای مجازی و معضل کتاب‌نخوانی داشته است نکته مهم در مورد این کتاب‌ها قیمت مناسب آن‌هاست؛ می‌توانید با قیمت‌های شش و هفت هزار تومان یکی از جلدهای این مجموعه را خریداری کنید و تا می‌توانید بخندید. البته نکته مهم درباره این کتاب‌های طنز خالی نبودن آن‌ها از پیام‌های مهم است؛ چیزهایی که ما فراموش کرده‌ایم و این کتاب قصد یادآوری‌اش را برای نوجوانان دارد.

منبع : سوره مهر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر