menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب در حلقه رندان

معرفی مجموعه شعر «در حلقه رندان»

«در حلقه رندان» عنوان شب شعری است که برگزیده آثار قرائت شده در این محفل رندانه را جمع آوری شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، «در حلقه رندان» مجموعه شعری از چند شاعر طنزپرداز کشور است که توسط دفتر طنز حوزه هنری گردآوری و انتشارات سوره مهر نیز آن را چاپ و منتشر کرده است.

این کتاب مجموعه ای از شعرهای طنز در قالب قصیده، مثنوی، غزل و رباعی است. «در حلقه رندان» عنوان شب شعری است با موضوع طنز که یک شب اول هر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور شاعران طنزپرداز کشور برگزار می شود. آنچه در نخستین دفتر «در حلقه رندان» آمده، برگزیده آثار قرائت شده در این محفل رندانه است.

کتاب در حلقه رندان

گفتنی است در این مجموعه اشعاری از علی رضا قزوه، عمران صلاحی، منوچهر احترامی، داریوش کاردان، ناصر فیض و دیگر شاعران آمده است. محتوای اصلی مجموعه «در حلقه رندان»، نگاهی است رندانه به جهانی که در آن همه چیز چپ می روند و راست می آیند بدون اینکه چیزی عوض شود. دنیای پر از آشفتگی و تردید که فقط می توان رندانه به سلامت از کوچه های باریک آن گذشت.

گردآورندگان این کتاب، هر بخش از آن را به یکی از شاعران اختصاص داده اند. ابتدا نمایه کوتاهی از زندگی شاعر و فهرستی از آثار او را در سرفصل گذاشته اند و سپس تعدادی از آثار کوتاه و بلندش را پی هم ردیف کرده اند؛ با این تفاوت که حتما آن شعر در جلسات ماهانه «در حلقه رندان» خوانده شده باشد. در میان شاعران این مجموعه، اکنون عده ای از میان ما رخت بر بسته اند.

در قسمتی از این کتاب از مرحوم عمران صلاحی آمده است:

بگذار تو را به لب تبسم برسد
راز دل ما به گوش مردم برسد

بنشین بغل آینه تا بار دگر
زیبایی تو، به چاپ چندم برسد

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر