menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مصاحبه ی مدیر سایت شیرین طنز با خبرگزاری ایسنا

بهمن‌ماه ۹۲ بود که صدای خنده‌های نوزادی در فضای مجازی شنیده شد، همه بهت‌زده و هیجان‌زده شدند و وقتی پرس‌وجو کردند، متوجه شدند این نوزاد کسی نیست، به‌جز شیرین طنز.

این گفته سید علی روح‌الامین، مدیر سایت شیرین طنز است، او به خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، گفت: با اینکه شیرین طنز می‌خندید ولی ته دل خود ناراحت بود، چون می‌خواست با این خنده توجه همه را به مشکلات جلب کند تا همه به فکر بیفتند و آن‌ها حل شود.

مدیر سایت شیرین طنز اضافه کرد: از ابتدای شروع فعالیت شیرین طنز، طنزپردازان بسیاری راهنمای ما بوده و هستند و از تجربیات و مشاوره‌های آن‌ها در شیرین طنز استفاده شده که رضا احسان پور، دکتر فرامرز آشنای قاسمی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی)، حامد بذرافکن، پیام پور فلاح (مدیر دفتر طنز و خانهٔ کاریکاتور اصفهان)، اسماعیل تقوایی، مرتضی جهانی مقدم، زهرا دری، رضا رفیع، رضا ساکی، مهدی فرج اللهی (کارشناس دفتر طنز حوزه هنری تهران)، آرش فرهنگ پژوه از جمله این افراد بوده‌اند.

روح‌الامین با بیان اینکه قبلاً در فضای مجازی پایگاهی به عنوان یک منبع خبری و علمی وجود نداشت، ادامه داد: در این راستا تصمیم گرفتیم پایگاه مجازی شیرین طنز را راه‌اندازی کنیم. این سایت سعی می‌کند جای خالی یک پایگاه خبری را که به حواشی جدی طنز بپردازد پر کند و حاصل یک نگاه جدی و پیگیر در عرصه طنز و کاریکاتور است.

مدیر سایت شیرین طنز خاطرنشان کرد: با موضوع بندی که در شیرین طنز وجود دارد، تقریباً تمامی شاخه‌های طنز اطلاع رسانی می‌شود که به طور کلی عبارتند از اخبار طنز و کاریکاتور، اشعار و مطالب طنز، طنز تصویری، معرفی طنزپردازان، گفتگو با طنزپردازان، معرفی کتب طنز و …

وی، یکی از سیاست‌های مهم شیرین طنز را پرهیز از درج مطالب بیهوده ذکر کرد و گفت: در طول مدتی که از فعالیت این سایت می‌گذرد، سعی شده از انتشار مطالب بیهوده جلوگیری شود و با اینکه موضوع این سایت طنز است تاکنون هیچگونه مطلبی اعم از جوک، توهین به اقوام، تصاویر مبتذل و…. منتشر نشده و سایت شیرین طنز وزین بوده و وزین خواهد ماند.

روح‌الامین اظهار کرد: این سایت علاوه بر انتشار اخبار و اشعار، مطالب طنز طنزپردازان را هم منتشر می‌کند و بعضی از مطالب طنزپردازان تازه کار توسط دفتر طنز اصفهان بررسی و عیوب آن گفته می‌شود. به بیان واضح‌تر این سایت به آموزش طنز هم می‌پردازد و تاکنون بسیاری از جوانان با مراجعه به شیرین طنز، به طنز علاقه‌مند شده‌اند و از ما راهنمایی خواسته‌اند که چطور طنزپرداز شویم و ما در حد توان آن‌ها را راهنمایی کردیم.

مدیر سایت شیرین طنز خاطرنشان کرد: همچنین به درخواست طنزپردازان امسال فروشگاه اینترنتی کتاب‌های طنز شیرین طنز راه اندازی شد تا دیگر لازم نباشد جهت خرید یک بستهٔ کتاب طنز به چندین فروشگاه مراجعه شود و همه را یک جا تهیه کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سایت شیرین طنز به عنوان یک برند در بین طنزپردازان تبدیل شده، افزود: روزانه چند هزار نفر از طنزپردازان و علاقه مندان به طنز به بازدید از مطالب این سایت می‌پردازند و روز به روز به رتبه و اعتبار این سایت افزوده می‌شود و بسیاری از طنزپردازان مطرح کشور از شیرین طنز به عنوان یک منبع استفاده می‌کنند.

روح‌الامین به تأثیر سایت‌ها و وبلاگ‌های طنز در روحیه مردم اشاره کرد و ادامه داد: بنابر تحقیقات دانشمندان، خنده تأثیرات مثبت بسیاری بر سلامت جسم و روح انسان دارد و در دین مقدس اسلام نیز شادی و خنده، البته در حد مجاز سفارش شده است. همچنین از دیدگاه روانشناسان خنده، نشانه اعتماد به دیگران، تقویت روابط اجتماعی، اجتناب از درگیری و برخورد، ایجاد صمیمیت، پذیرش و تعاملات مثبت و بیانگر و اثبات کننده عضوی از یک گروه بودن است.

وی پیرامون چگونگی درج مطالب در سایت شیرین طنز گفت: برای ارسال مطلب در شیرین طنز لازم نیست هفت خوان رستم را بگذرانید، فقط کافی است مثل آب خوردن مطلب خود را به آدرس ایمیل info@shirintanz.ir ارسال کنید تا پس از بررسی در سایت منتشر شود.

روح‌الامین ادامه داد: شیرین طنز در آیندهٔ نزدیک به یک پایگاه جامع خبری در زمینهٔ طنز و کاریکاتور تبدیل می‌شود.

لینک خبر در ایسنا

http://isfahan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=42222

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر