menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد رضا مقدسیان محرمانه

مشکلات نشریات طنز در “خیلی خیلی محرمانه”

محمدرضا مقدسیان مرحله پژوهش برای ساخت مستند «خیلی خیلی محرمانه» درباره مشکلات مطبوعات و رقابت بخش دولتی با خصوصی را به پایان رساند.

محمدرضا مقدسیان درباره ساخت مستند «خیلی خیلی محرمانه» گفت: پژوهش درباره مشکلات و مسائل مطبوعات همواره از دغدغه‌های من بوده است و از سال‌های گذشته دوست داشتم در این حوزه فعالیت کنم به همین منظور ساخت این مستند را در دستور کار قرار دادم.

در حال حاضر پژوهش این فیلم مستند به پایان رسیده و تست اولیه تصویربرداری نیز انجام شده و طبق برنامه‌ریزی قرار است از تاریخ یکشنبه 11 خردادماه فیلمبرداری را آغاز کنیم.

محمد رضا مقدسیان محرمانه

این مستندساز پیشکسوت با اشاره به اینکه مستند «خیلی خیلی محرمانه» مشکلات کلی در عرصه خبر را به تصویر می کشد، بیان کرد: چهار سال پیش با مدیر مسئول نشریه طنز «خط خطی» آشنا شدم که آن روزها این نشریه به صورت گاهنامه منتشر می شد. از آن زمان به دنبال فرصتی بودم تا مستندی درباره این نشریه عجیب بسازم و این روزها احساس می کنم زمان ساخت آن فرا رسیده است.

به گفته وی، البته این مستند تنها به بررسی مشکلات نشریه طنز و کاریکاتور «خط خطی» نمی پردازد بلکه مشکلات موجود در عرصه خبر و اطلاع رسانی را هم مطرح می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «سرود دشت نیمور» ادامه داد: من به شخصه به نشریه طنز «خط خطی» علاقه دارم و اگر به شکل ویژه نام این نشریه را آورده ام فقط به دلیل تعلق خاطر شخصی‌ام است اما در نهایت مشکلات نشریاتی را که در بخش خصوصی فعالیت می کنند نیز در این مستند به نمایش می‌گذارم.

مقدسیان درباره مباحثی که در «خیلی خیلی محرمانه» مطرح می‌شود، توضیح داد: یکی از موضوعات مطرح در این مستند پرداختن به مساله رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی است به این معنا که نشریات دولتی با امکانات و بودجه خوب هم‌پای نشریات در بخش خصوصی منتشر می‌شوند و کسب درآمد می‌کنند و متاسفانه این موضوع در حرفه مستندسازی هم وجود دارد به عنوان مثال در دوران قبلی مدیریت در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آثار تولیدی این نهاد زیر قیمت بازار عرضه می‌شد و به نوعی رقابت با بخش خصوصی شکل گرفته بود.

مهر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر