menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مسعود مرعشی

مسعود مرعشی : تنها با دانستن تعاریف، شما طنزنویس خوبی نمی شوید

مسعود مرعشی طنزنویس برجسته کشورمان گفت: متاسفانه در ایران کسانی که کار طنز و کمدی می‌کنند خودشان را جدی نمی‌گیرند در حالیکه به مراتب درجه توان و شأن یک کمدین بالاتر از بازیگری است که فقط می‌تواند جدی بازی کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، مرعشی با اشاره به اینکه طنزنویس غیرحرفه‌ای بهتر است در مورد فضاهایی که می‌شناسد و به آن تسلط دارد، طنز بنویسد افزود: طنزنویس می‌تواند با ایجاد سئوال و همچنین بیان موارد عجیب مخاطب را جذب و طنز خود را جذاب کند. آنچه در طنز ما را به خنده وا می‌دارد کشف است و آنچه سبب کشف برای مخاطب می‌شود نوشتن طنز با جملات ساده و کوتاه است.

وی گفت: طنز جنبه اجتماعی دارد و تنها با دانستن تعاریف، شما طنزنویس خوبی نمی شوید و چه بسا بسیاری از طنزنویسان قابلی که اصل این تعاریف را نمی دانند.

وی ادامه داد: کسانی که در انتخاب سوژه مشکل دارند با نگاه دقیق به پیرامون خود و رفتارهای اجتماعی به دنبال سوژه باشند و از همه چیز برای بیان نقادانه استفاده کنند.

مرعشی تصریح کرد: یک طنزنویس باید در متن‌ها از توصیفات بیش از حد که کمکی به پیشبرد طنز نمی‌کند پرهیز کند و نباید زبان و لحن را دائم شکست و تغییر داد، چون در شرایطی نشان دهنده ی ضعف نویسنده است.

وی توجه به خط‌ قرمزها را در طنزنویسی دارای اهمیت دانست و تأکید کرد: برخی از انواع طنزنویسی در ایران خط‌ قرمزهای بیشتری دارد برای مثال طنزنویسی عقیدتی در ایران محدودیت‌های خود را دارد و هرچه که یک طنزنویس به خط قرمزها نزدیک‌ تر شود خنده بیشتری از مخاطب دریافت می‌کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر