menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مسعود عسگری

مسعود عسگری جایزه ی ویژه ی جشنواره کارتون ترامپیسم را دریافت کرد

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: پس از اعلام نتایج جشنواره بین‌المللی ترامپیسم، مسعود عسگری ‌مبین عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری کردستان در بین ۱۰ نفر نهایی این جشنواره قرار گرفت و برگزیده عنوان شایسته تقدیر شد.

به گزارش شیرین طنز، امین مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در ۲ بخش کارتون و کاریکاتور برگزار شد و یک هزار و ۶۰۰ اثر از ۵۵۰ هنرمند در ۷۵ کشور دنیا در آن حضور داشتند.
وی اظهار کرد: از این تعداد ۵۰۰ اثر به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کرد که از هنرمندان استان مسعود عسگری‌ مبین و محمد سامان صولی در بین راه‌یافتگان به مرحله پایانی قرار گرفتند.
رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: موضوع ما این است که ‘ترامپ’ را به عنواد نمادی از سرمایه‌داری و سلطه‌گری آمریکا در نظر گرفتیم، سلطه‌ای که خیلی اندیشمندان آن را با نازیسم مقایسه می‌کنند.
وی اظهار کرد: بر همین اساس یکی از موضوعات این جشنواره، فراخوان نژادپرستی بود که ترامپ بسیار طرفدار آن است و موضوع دیگر هم اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بود.

مرادی با بیان اینکه داوری این جشنواره بین‌المللی را ۲ داور خارجی از بلژیک و برزیل بر عهده داشتند، گفت: محمدرضا دوست‌محمدی، محمود آزادنیا و حبیب‌الله صادقی از دیگر داوران این جشنواره بین‌المللی بوده‌اند.
وی افزود: در بخش کاریکاتور، هادی اسدی از همدان مقام اول را کسب کرد و جواکین آلدگویر از اسپانیا و ادواردو باپیتستائو از برزیل به ترتیب مقام دوم و سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
به گفته وی ابوالفضل بهرامی، مسعود عسگری‌ مبین، زلتی گئورگیف از بلغارستان، گلیزتو بوبادیلا از مکزیک، رضا حمیدی‌مطلق، شانکار پاماراثی از هند، ویکتور هنریکه از برزیل نیز موفق به کسب مقام شایسته تقدیر شدند.
آثار برگزیده این جشنواره در ۱۱ کشور دنیا و ۳۲ مرکز استان همزمان با اختتامیه به نمایش در آمد. همچنین ۵۰۰ اثر که به مرحله نهایی رسیده اند در فضای مجازی به نمایش گذاشته شده که بیش از سه میلیون نفر از آنها دیدن کرده اند.
مسعود عسگری ‌مبین متولد ۱۳۶۶ شهر قروه دانشجوی ارشد نقاشی در دانشگاه هنرهای زیبای تهران است و تاکنون موفق به کسب چندین جشنواره ملی و بین‌المللی همچون جشنواره بین‌المللی نورسوگ بلژیک و جشنواره ملی فرزند بیشتر، شده است.

خبرنگار: افسانه گلباغی

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر