menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عباس احمدی

مسئول دفتر طنز قم : طنز زمانی کارایی دارد که سطح انتقاد پذیری در جامعه بالا رود

یک طنزپرداز با اشاره به ولنگاری‌ در طنز در فضای مجازی، همچنین گفت: با وجود اهمیت طنز در عرصه‌های مختلف، هنوز هیچ جایگاه جدی‌ای برای طنز وجود ندارد.

به گزارش شیرین طنز، عباس احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت پرداختن به مقوله طنز اظهار کرد: می‌توان از طنز برای بیان بسیاری از مسائل مهم و راهبردی کمک گرفت. طنز در فرهنگ عامه از دیرباز وجود داشته است و به نوعی مردم ایران به شوخ‌طبعی گرایش داشته‌اند.

او افزود: در طنز می‌توان بسیاری از مسائل مهم و جدی را با زبان فکاهی و شوخ‌طبعانه و در لفافه بیان کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: طنز ارزشمند و فاخر بعد از پیروزی انقلاب به رشد کمی و کیفی خود رسید و طنزپردازان برجسته‌ای ظهور و بروز کردند. همچنین در چاپ آثار طنز در سال‌های اخیر به تحولات خوبی رسیده‌ایم اگر چه در زمینه مطبوعات به رشد قابل توجهی دست نیافته‌ایم.

عباس-احمدی-در-دیدار-با-رهبری

او درباره گسترش طنز در فضای مجازی گفت: هنوز معیار و شاخصی برای طنز در فضای مجازی نداریم و گرفتار ولنگاری‌هایی در عرصه طنز در فضای مجازی هستیم.

این طنزپرداز یادآور شد: طنز در فضای مجازی تیغی دولبه است که هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد. متاسفانه در فضای مجازی طنزهای فاخر از طنزهای بی‌ارزش جدا نشده‌اند و خط‌کشی مناسبی میان آن‌ها وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: طنز در جامعه زمانی می‌تواند کارایی خود را پیدا کند که سطح انتقادپذیری بالا رود. از طرفی طنزها هم دارای معیار و درجه‌بندی شوند یعنی ما طنزی در جهت تخریب نداشته باشیم بلکه در طنز نگاه‌مان به سمت و سوی تحول باشد.

احمدی در پایان گفت: ما حتی در طنز هم نیاز به پژوهش داریم چرا که با پژوهش می‌توان بنیه علمی را توسعه بخشید و با معیارهای مشخص علمی، طنز را به اعتلا رساند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر