menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یوسفعلی میرشکاک

مسئولیت هنرمند در بازتاب اتفاقات جهان پیرامونش

یوسفعلی میرشكاك نویسنده و پژوهشگر با بیان این كه اگر بخواهیم اخلاق را رعایت كرده و از نمایش این اتفاقات چشم پوشی كنیم دردی را دوا نمی كند، گفت: دیگر زمان آن فرا رسیده است كه این خشونت ها را هرقدر هم ناراحت كننده باشند، به صورت واضح به تصویر بكشیم تا ابعاد بیشتری از این ماجرا برای همه روشن شود.

یوسفعلی میرشكاك، شاعر و طنزپرداز، با بیان این كه تاكنون در كشور ما كارهای هنری زیادی در زمینه نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین انجام گرفته است، گفت: اما مسئله اینجاست كه هرقدر هم كار هنری انجام شود، باز هم تنها گوشه ای از فجایعی كه در آن منطقه صورت می گیرد نشان داده می شود. به گزارش شیرین طنز، این هنرمند در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری، تاكید كرد: برای نشان دادن وقایع و حملات وحشیانه ای كه در آن منطقه صورت می گیرد، باید بیشتر از همه از هنرهای تصویری بهره گرفت و با نمایش فیلم های مستندی از این اتفاقات، مردم جهان را با این جنایات آشنا كرد.

یوسفعلی میرشکاک میرشکار

میرشكاك همچنین درباره مسئولیت و رسالت هنرمند در بازتاب اتفاقات جهان پیرامونش گفت: همه ما وظایفی برای واكنش نشان دادن به این مسائل داریم و من خودم سال ها در این زمینه فعالیت كرده ام اما نباید جنایت را شاعرانه نشان داد و نباید از خشونت آن كاست. او توضیح داد: این كه بخواهیم اخلاق را رعایت كرده و از نمایش این اتفاقات چشم پوشی كنیم و صرفا به بیان آنها اكتفا كنیم، دردی را دوا نمی كند بلكه باید آن ها را به تصویر كشید تا همه متوجه شدت فاجعه شوند.
این هنرمند متعهد كشورمان با ابراز ناراحتی از آنچه در غزه بر زنان و مردان مسلمان می گذرد، چنین حملاتی را اقداماتی غیرانسانی دانست و گفت: دیگر زمان آن فرا رسیده است كه این خشونت ها را هرقدر هم ناراحت كننده باشند، به صورت واضح به تصویر بكشیم تا ابعاد بیشتری از این ماجرا برای همه روشن شود.

همایش غزه تنها نیست حوزه هنری

قرار است چهارشنبه یكم مرداد ماه، در حوزه هنری و با حضور هنرمندان عرصه های مختلف و اندیشمندان مطرح كشور، گردهمایی بزرگی با موضوع “غزه تنها نیست” برگزار شود و بیانیه ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین صادر شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر