menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مدیر خانه ی کاریکاتور ایران از باغ کاریکاتور مشهد بازدید کرد

مدیر خانه کاریکاتور ایران در بازدید از مراحل آماده‌سازی باغ کاریکاتور مشهد گفت: امروز گالری‌ها به قبرستان آثار ارزشمند هنری تبدیل شده، بنابراین خارج‌کردن هنر کاریکاتور از گالری‌ها یک سنت‌شکنی ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با بهار طبیعت و آغاز فعالیت دوباره بهار فیروزه‌ای در مشهد مقدس، صدها اثر کاریکاتور از کشورهای مختلف دنیا میهمان نگاه زائرین و مجاورین مشهد مقدس هستند.

مدیریت امور هنری شهرداری مشهد برای گسترش ظرفیت گردشگری ارزان قیمت برای مجاورین و زائرین داخلی و خارجی تصمیم به انجام این فعالیت هنری و فرهنگی در بوستان بزرگ «بهار» گرفت که البته اکنون فاز اول این کار در حال انجام است.

این نمایشگاه که عنوان بزرگترین نگارخانه شهری جهان را به خود اختصاص داده است تا کنون ۳۷۰ اثر از ۱۱۰ هنرمند کاریکاتوریست داخلی و ۳۵۰ اثر خارجی از بیش از ۲۱۰ هنرمند و ۵۰ کشور دنیا که شامل ۹ کشور آسیایی و ۶ کشور عربی می شود را در خود جای داده است.

«باغ کاریکاتور»‌ یک اتفاق بین‌المللی است

سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر خانه کاریکاتور ایران در حاشیه بازدید از باغ کاریکاتور مشهد، با بیان اینکه این ظرفیت عظیم هنری فرصتی ارزشمند برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با هنر کاریکاتور است، گفت: از قبل در جریان این اتفاق بودم و امروز پس از بازدید از این نمایشگاه دلنشین آثار بسیار زیبایی را مشاهده کردم که مشخص است برای احداث این باغ زحمات بسیاری کشیده شده که شایسته تقدیر و تشکر است.

مدیر خانه کاریکاتور ایران با بیان اینکه باغ کاریکاتور مشهد مقدس اتفاقی خوب برای این هنر است، خاطرنشان کرد: مشهد عرصه فعالیت‌های هنری ارزشمند است و این عرصه در فعالیت‌های مختلف به ویژه کاریکاتور نیز کاملا مشهود است، امروز با احداث چنین باغی ظرفیتی برای اولین بار ایجاد شده است که تمامی شهرهای ایران می‌توانند از آن الگو بردارند تا مردم خود را بیشتر با این هنر ناب مردمی آشنا کنند و عرصه‌ای جدید از هنر کاریکاتور در ایران رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه فضای مفرح و با نشاط این باغ می‌تواند در نفوذ ارزش‌های هنری کاریکاتورها به مردم تاثیر داشته باشد، تاکید کرد: آثاری که در فاز اول این نمایشگاه رونمایی شده است می‌توانست به نحو بهتری در معرض دید عموم قرار گیرد و با نورپردازی می‌شود این آثار را حتی در شب برای مشاهده مردم به نمایش درآورد.

* گالری‌ها به قبرستان آثار هنری تبدیل شده است

شجاعی طباطبایی تاکید کرد: سنت شکنی ارزشمندی که در کنار تمامی فعالیت های صورت گرفته در این باغ انجام شده است، نمایش این آثار در منطقه‌ای کم برخوردار و یا به اصطلاح پایین شهر مشهد است که این خود نشان دهنده ذوق هنری بالای مدیران فرهنگی این شهر است.

وی افزود: متاسفانه در شهرهای بزرگ ایران کارهای برجسته کاریکاتور در گالری‌ها و سالن‌های لوکس به نمایش در می‌آید ولی این سنت شکنی بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است چراکه باید همه مردم از این هنر بهره‌مند شوند.

این کاریکاتوریست برجسته کشورمان گفت: امروز گالری‌ها و سالن‌های هنری «فضاهای بسته» به قبرستان آثار ارزشمند هنری تبدیل شده است، چرا که باید آثار از این فضاها بیرون آید و در مقابل دید مردم قرار گیرد تا از آنها به نحو احسن استفاده کنند. مردم هر منطقه و خطه‌ای حق دارند تا با این چنین هنر نابی آشنا شوند و از آن لذت ببرند.

شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست‌های مشهدی را توانمندترین هنرمندان این عرصه عنوان کرد و این شهر را ظرفیتی بزرگ برای ظهور و بروز این هنر قلمداد کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان کاریکاتوریست مشهدی جوایز بین المللی متعددی از آن خود کرده‌اند که همین گواه بر شاخصیت این شهر و هنرمندان کاریکاتوریست آن دارد.

وی افزود: باغ کاریکاتور مشهد نه تنها یک اتفاق خوب ملی است بلکه با اکران آثار هنرمندان کشورهای مختلف به یک اتفاق هنری بین المللی نیز تبدیل شده است، امیدوار هستم در فازهای بعدی این مجموعه شاهد گسترش و بهبود برخی از نقاط ضعف آن باشیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر