menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتابهای رضا احسان پور

مختصری درباره ی ۶ کتاب طنز رضا احسان پور

رضا احسان پور، شاعر و طنزپرداز اصفهانی با کتاب های جدید خود در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده که در ادامه کمی درباره کتاب‌های ایشان از زبان خودشان می خوانید :

چوپان معاصر

۱- چوپان معاصر:
مجموعه مناجات طنزی است در قالب نثر که سر شوخی را با خدا باز کرده‌ام! برای اولین بار در تاریخ اسلام این اتفاق در قالب کتاب افتاده است! در عرض کمتر از یکسال در آستانه چاپ هفتم قرار دارد. (انتشارات‌سروش)

من و حافظ

۲- من و حافظ:
بیش از ۵۰۰ تک‌بیت طنز است. شوخی با اشعار حافظ مرسوم است ولی در این حجم و با رویکرد موضوعی‌ای که این کتاب دارد نمونه دیگری نداریم. هم‌نشینی دلنشینی شده است از طنز و فکاهه. اشعار حافظ به خودی خود طنز دارد. حالا شما تصور کنید دستپخت حافظ و یک طنزپرداز چقدر شور شده است! (نشر نون)

خنده های 1امپراتور

۳- خنده‌های امپراتور:
شوخی با اشعار شاعر خوب کشورمان جناب آقای «فاضل نظری» است.‌از آنجایی که اشعار ایشان را دوست داشتم، چهار کتاب شعر ایشان را خواندم و بر اشعار بیشتر شنیده شده این کتاب‌ها با همان وزن و ردیف و قافیه، شعر طنز سرودم. استقبال از این کتاب به حدی بود که دو سال پیش که برای اولین بار در نمایشگاه ارائه شد، چاپ اولش شش روزه به پایان رسید و به زودی چاپ هفتمش خواهد آمد. (نشر آرما)

شعریکاتور

۴- شعریکاتور:
وقتی با خدا، حافظ و فاضل نظری می‌شود شوخی کرد چرا با بقیه شاعران نشود؟ این کتاب شوخی با هر شاعری است که فکرش را بکنید! شوخی در قالب نثر. ‌قالب شعریکاتور را خودم اختراع کرده‌ام. اکثر افرادی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند دیگر نتوانسته‌اند بدون اینکه بخندند شعری را بخوانند. کسانی که علاقمند به پشت پرده سرایش اشعار و حس و حال شاعران هستند این کتاب را می‌پسندند. (نشر اقلیما)

یارو

۵- یارو:
شوخی با ملت شریف ایران است! بیش از ۱۰ سال هر کجا رفتم و هر کسی را دیدم و موقعیت طنزی پیش آمد و بداهه‌گویی و حاضرجوابی‌ای اتفاق افتاد، آن را یادداشت کردم و بالاخره شد این مجموعه. گفتگوهای چند خطی و کوتاه طنز که تصویرگری جناب آقای «مجید خسروانجم» کتاب را خواندنی‌تر کرده است. بعد از مطالعه این کتاب دیگر از کنار اتفاقات طنز به راحتی عبور نمی‌کنید.

نخند

۶- نخند:
به جرات می‌توانم بگویم که با یک مجموعه شعر طنز طرف هستید.‌ اشعار حال و هوای اعتراض و انتقاد دارند؛ به هر چه که باید درست باشد و نیست. این کتاب، شناسنامه طنز من است.

دو مجموعه شعر جدی‌ام، «چه‌حرف‌ها» و «بوی چمدان می‌دهم» هم شعر است دیگر! چه تعریفی از این بهتر؟

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر