menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد حکیم آذر : طنز ابزار قوی برای مبارزه با سلطه جویان است

یک طنزپرداز معتقداست؛ طنز هر دوره را باید با زمانه خودش مقایسه کرد، در طنز مسائل و موضوعات مختلفی وجود دارد که با پژوهش و دانش و علم تاریخی باید بررسی شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، محمد حکیم آذر طنزپرداز درباره فواید و خصوصیات برگزاری جشنواره در زمینه طنز، اظهار کرد: مسلماً برگزاری جشنواره در عرصه طنز خوب است، زیرا باعث شکوفایی استعدادها و خلق آثار نو و متفاوت می شود.
وی ادامه داد: طنز رویکردی علمی، هنری و فرهنگی دارد، از این رو وقتی نگاه سلیقه ای و هنری را با نگاه تحلیلی، علمی و پژوهشی تلفیق کنیم یک نگاه و دیدگاه دقیق و خالی از تعصب به دست می آید که می تواند تأثیرگذار و هدفمند باشد.

حکیم آذر با اشاره به اینکه طنز ابزار هنر است و باید به درستی از کاربردهای هنری آن استفاده کرد، گفت: هنر با زبان و فرهنگ جامعه در ارتباط است پس در ارتقاء دادن آن باید کوشش کرد. به خصوص برگزاری جشنواره‌ای همانند جشنواره طنز سوره می تواند کمک شایانی در این زمینه انجام دهد و این رویکردها را تقویت کند تا جایگاه طنز اصیل را قوت بخشد.

محمد حکیم آذر

این طنزپرداز خاطرنشان کرد: طنز در تمام عرصه‌های هنری و زمینه های مختلف زندگی بشر تأثیر به سزایی دارد زیرا که کشور ما همیشه مورد آسیب های اجتماعی، رخدادهای تاریخی و سیاهی های سیاسی بوده است. همین امر هم باعث شده تا طنزپردازان دست به کار شوند و دست به آفرینش طنز بزنند.
به گفته وی، طنز ابزار قوی برای مبارزه با سلطه جویان است که حتی این نوع از هنر را در اشعار طنزگونه حافظ بعد از حمله مغول می توان مشاهده کرد.

حکیم آذر تصریح کرد: به اعتقاد من طنز هر دوره را باید با زمانه خودش مقایسه کرد، مقاله های پژوهشی در طنز چارچوب و قواعد اصولی خودش را دارد. در طنز مسائل و موضوعات مختلفی وجود دارد که با پژوهش و دانش و علم تاریخی باید بررسی شود.
وی درباره جایگاه امروز طنز در کشورمان گفت: در حال حاضر شاهد طنزی هوشمندانه و اخلاق گراتر از گذشته هستیم، زیرا که در زمان قدیم بیشتر طنزها به سمت هزل و هجو گرایش داشت.

حکیم آذر در پایان اظهار کرد: برگزاری جشنواره ها تریبون و موقعیت خوبی برای جوانانی است که تازه وارد عرصه طنز شده اند و اینکه تعامل بین جوانان و پیشکسوتان می تواند موقعیت خوبی را برای جوانان فراهم کند تا از تجربیات بزرگان بهره مند شوند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر