menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجید امینی

مجید امینی : جشنواره ها ملزم به داشتن اهداف بلند مدت خود هستند

مجید امینی، داور بخش کاریکاتور هفتمین جشنواره هنر جوان، ارتباط دوسویه جشنواره‌ها و گالری‌داران را راهی به سوی رونق گرفتن اقتصاد هنر و جذب حداکثری هنرمندان خواند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجید امینی، داور بخش کاریکاتور هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، تشکیل جشنواره ها را ملزم به داشتن اهداف بلندمدت خواند و اظهار داشت: اگر این امر توسط جشنواره ها جدی گرفته شود و در طول سال هم با برنامه هایی متنوع و ارتباط های مداوم با هنرمندان سعی کنند اتاق فکری با حضور هنرمندن جوان و خلاق داشته باشند، می توان به داشتن خروجی خوبی امیدوار بود.

وی ادامه داد: اگر نگاه مسئولان جشنواره ها از اهدای جوایز و برگزاری نمایشگاه فراتر رفته و بعد از اختتامیه سعی کنند شرایطی را برای نمایش و فروش این کارها در مکان های دیگر فراهم کنند هم تبلیغاتی برای جشنواره هاست و هم باعث مطرح شدن و ایجاد شرایط کاری مناسب برای هنرمند است.

مجید امینی

این کاریکاتوریست، تعامل میان جشنواره ها و گالری داران را راهی به سوی رونق گرفتن اقتصاد هنر خواند و بیان کرد: گالری داران خیلی بیشتر با اقتصاد و فروش آثار هنری در ارتباط هستند و اگر این ارتباط دوسویه شکل بگیرد می توان انتظار داشت هنرمندانی که با فضای جشنواره ها نامأنوس هستند هم به سمت آن ها جذب شوند.

امینی، رویکرد مسئولان جشنواره هنر جوان را در برگزاری کارگاه های آموزشی در شهرستان ها ستود و گفت: این امر جدا از اینکه می تواند بر اعتبار جشنواره بیفزاید، در درازمدت تبلیغ و افزایش حضور شرکت کننده ها را برای جشنواره ها در بر خواهد داشت و همچنین به رشد هنر و پرورش استعداد در شهرستان ها کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب مدرسان این کارگاه ها باید از حضور هنرمندان حوزه هنری و پیش‌کسوت فراتر رود و از هنرمندان آزاد و جوان هم در برگزاری این کارگاه ها بهره برده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های این جشنواره در مقایسه با سایر جشنواره ها در این است که اهدای جوایز رتبه های برتر در آن مشمول زمان نمی شود و بلافاصله پس از اختتامیه، جوایز شرکت کنندگان اهدا می شود. در صورتی که در بسیاری از جشنواره ها با مدت زمان های طولانی این جوایز پرداخت می شود یا حق آن ها تضییع می شود که به نظر من این مهم باعث اعتماد هنرمندان به جشنواره هنر جوان است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر