menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجموعه کتاب های کودکانه نسیم عرب امیری منتشر شد

نخستین مجموعه کتاب کودکانه نسیم عرب‌امیری با عنوان «قصه‌های هل‌هلی» منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، دومین جلد از مجموعه قصه‌های هل‌هلی نوشته نسیم عرب امیری از سوی نشر کتاب نیستان منتشر شد.

مجموعه قصه‌های هل‌هلی نخستین تجربه نسیم عرب‌امیری در حوزه کتاب کودک است.

وی که پیش از این کتاب‌هایی در حوزه طنز بزرگسال منتشر کرده است درباره تفاوت‌های نوشتن برای کودکان و بزرگسالان در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرد: نوشتن برای کودکان دشواری‌های خاص خودش را دارد. وقتی برای کودکان می‌نویسید باید مواظب باشید که از چه کلماتی استفاده می‌کنید چرا که اولا کودک معنای بسیاری از کلمات را نمیداند و دایره واژگان نویسنده کودک و نوجوان نسبت به نویسنده ای که برای بزرگسال می‌نویسد محدودتر است.

وی ادامه داد: نویسنده باید در انتخاب همان واژگان نیز دقت لازم را به عمل آورد و اگر در کلمه‌ای خشونت یا بار منفی وجود داشته باشد ممکن است تاثیر منفی و جبران ناپذیری روی کودک بگذارد چرا که مخاطب کودک نسبت به بزرگسال بسیار تاثیرپذیرتر است.

مجموعه قصه‌های هل هلی که تاکنون دو جلد از آن منتشر شده در قالب نظم و با محوریت دوست یابی علاوه بر آشنا کردن کودکان با شخصیت های افسانه‌ای ایرانی آنها را با مضامین اخلاقی و آموزشی آشنا می‌کند.

در این کتاب دختربچه‌ای به نام «هل هلی» که دوست و همبازی ندارد؛ هر بار با یکی از شخصیت های افسانه‌های معروف ایرانی دوست می‌شود و این شخصیت‌ها را درگیر داستانی امروزی می‌کند. تصویر گری این مجموعه را بهاره نیاورانی بر عهده دارد.

«هل هلی و خاله سوسکه» و «هل هلی و ماه پیشونی» دو عنوان از این مجموعه هستند که تاکنون از طرف انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده‌اند.

عرب امیری همچنین از راه یافتن فیلم سینمایی شکلاتی به بخش مسابقه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان خبر داد و بیان داشت که همیشه به نوشتن برای کودکان علاقمند بودم و سال گذشته با همکاری سعید جلالی فیلم نامه شکلاتی را به نگارش در آوردیم که جزء آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره است.
حمید نورشمسی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر