menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر

مجموعه شعر طنز “دن‌ گول” پدر شعر فرانو در آستارا رونمایی شد

مجموعه شعر طنز دن‌گول جدیدترین اثر اکبر اکسیر پدر شعر فرانو همزمان با جشن مبعث در آستارا رونمایی شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از آستارا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا شامگاه دوشنبه در آیین رونمایی از مجموعه شعر جدید اکبر اکسیر تحت عنوان «دن‌گول» در سالن آمفی تئاتر ارشاد این شهرستان اظهار کرد: مردم آستارا به فرهنگ، ادب، شخصیت و دانش مشهور هستند.

ابوطالب جوان با بیان اینکه به منظور رونمایی یکی از آثار مفاخر این شهرستان جمع شده‌ایم، تصریح کرد: اکبر اکسیر طنز خود را برای اصلاح شیوه‌های اخلاقی مردم به خدمت گرفته و یکی از رسالت‌های انبیای الهی مکارم اخلاقی است.

وی با اشاره به زیرساختی بودن فرهنگ در جوامع بشری گفت: چاپ و معرفی کتاب شاعران و نویسندگان بومی در قالب مراسم رونمایی کتاب، نشانه تولید فکر و اندیشه در این شهرستان است.

اکبر اکسیر

اکبر اکسیر

پدر شعر فرانو نیز در آیین مذکور اظهار کرد: «دن‌گولیسم» یک معضل نامرئی روانی‌شخصیتی بوده که فرد را در نظر دیگران سبک جلوه می‌دهد و مجموعه حاضر روایت طنزآمیز یک دن‌گول آستارایی از حرکات دن‌گولانه افراد است.

اکبر اکسیر، چاپ مجموعه شعر طنز حاضر را در ۱۰۱ صفحه با تیراژ یک‌هزار شمارگان توسط انتشارات سید رضا سیدی‌مقدم دانست و بیان کرد: در این مجموعه ۸۶ گونه روایت از «دن‌گول» با زبان طنز در قالب شعر فرانو به تصویر کشیده شده است.

به گزارش فارس، در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان‌شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و «من هارا شورا هارا»، از جمله مجموعه آثار اکبر اکسیر است.

آیین رونمایی از مجموعه شعر طنز اکبر اکسیر با اجرای موسیقی توسط کاوه سیدی‌مقدم، اجرای نمایش طنز توسط نیما رهایی، خوانش شعر طنز «من هارا شوراها» توسط فرشاد معتمدپور و نورافشانی آسمان به مناسبت جشن مبعث همراه بود.

chatنظرات شما

یک دیدگاه

  1. راشدانصاری:

    تبریک به اکسیر عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر