menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

خنده های فالش

مجموعه شعر طنز “خنده های فالش”

نخستین مجموعه شعر طنز سعید سلیمان‌پور ارومی متخلص به «بوالفضل‌الشعرا» با عنوان «خنده‌های فالش» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده که در میان آثار این مجموعه، شعری درباره زن‌ذلیلی درخشش فراوانی دارد.

این مجموعه شامل 63 قطعه شعر طنز از سلیمان‌پور است که به گفته وی در فاصله سال‌های 84 تا 90 سروده و به طور عمده در قالب کلاسیک سرایش شده است.

در میان اشعار این مجموعه جدا از نگاه انتقادی شاعر به بیان برخی از معضلات اجتماعی و خانوادگی جامعه ایران، نگاهی طنز‌آمیز به برخی از داستان‌های اساطیری مانند داستان رستم و سهراب نیز انداخته شده است. سلیمان‌پور همچنین نخستین شعر از این کتاب را به طنز‌پردازان مکتب مجله توفیق و گل‌آقا تقدیم کرده است.

وی پیش از این نیز در اظهار نظری با بیان اینکه جایگاه طنز مکتوب در کشور مناسب نیست، اظهار داشته بود: بسیاری از جوانانی که دارای استعداد خوبی در طنز هستند، تنها به خنده‌سرایی اهتمام دارند و از بحث تکنیک و ساختار ادبی به دور هستند. طنز در کنار ایجاد نشاط و شادی در جامعه، یک هدف مهم دارد و آن انتقاد سازنده غیرمستقیم و هنری است، اما متأسفانه برخی از طنزپردازان ما، طنز را با هجو و فحاشی اشتباه می‌گیرند. من معتقدم یکی از مهم‌ترین صفات طنزپرداز، باید انصاف باشد که این یکی از نکات بسیار حیاتی برای کار طنزپردازان ما است.

خنده های فالش

ناشر : سوره مهر

تاریخ نشر: اردیبهشت 1392

تعداد صفحات: 160

قطع: رقعی

شابک: 2-526-175-600-978

نوبت چاپ: اول

قیمت: 69,000 ریال

شمارگان: 2500

منابع : خبرگزاری مهر – انتشارات سوره مهر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر