menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قاسم رفیعا

مجموعه شعر “در خاطره مجنون”

مسئول دفتر شعر و طنز حوزه هنری خراسان رضوی گفت: مجموعه شعر در خاطره مجنون که در ارتباط با زندگی شهدا نوشته شده است در حال چاپ است.
اظهار کرد: فعالیت ادبی خود را از دوران دانش‌آموزی شروع کردم، بعد از مدتی به طور جدی وارد کار شعر شدم و از آن زمان تا کنون تعداد 20 مجموعه شعر و قصه تعداد 3 مجموعه شعر طنز به چاپ رسیده است.

رفیعا با بیان این که مجموعه قصه‌هایی که تا کنون به چاپ رسانده درباره زندگی شهداست تصریح کرد: مجموعه‌های ققنوس، چشم‌های آسمانی و باغ ماهی‌ها که برای شهدا نوشته شده است به نوعی زندگینامه داستانی شهداست و در حال حاضر یک مجموعه شعر با عنوان “در خاطره مجنون” در ارتباط با زندگی شهدا در حال چاپ است.

وی عنوان کرد: مجموعه داستان‌های خاطرات پستچی در دو جلد، مجموعه از شعر محلی با نام اوسنه که شامل یک CD و یک کتاب است و اضافه بر آن پنج مجموعه شعر کودک که از زبان فرانسه به فارسی برگردانده شده را به قالب شعر درآورده و کبه چاپ رسانده‌ام.

رفیعا با اشاره به اینکه مجموعه‌ای طنز با عنوان «ف مثل شهروند» به چاپ هفت و هشت رسیده است خاطرنشان کرد: این مجموعه توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد به چاپ رسیده است و مجموعه‌ای دیگر با عنوان فرهنگ اصطلاحات طرقبه‌ای و چند مجموعه شعر هم از جمله سرزمین شعر با کمک محمد بهبودی جمعاوری شده است.

قاسم رفیعا

این شاعر مشهدی افزود: در حال حاضر 67 شماره از نشریه چشمه عسل طرقبه چاپ شده است و تیراژ ماهانه این ماهنامه تعداد 5 هزار نسخه است که به طور رایگان در منازل طرقبه توزیع می‌شود.

مدیرمسئول ماهنامه چشمه عسل گفت: ارتباطم با حوزه هنری خراسان رضوی به سالهای 82 و 83 و درست به زمانی برمی‌گردد که مسئولیت برگزاری جلسات شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشتم.

رفیعا با تأکید بر این که شاعر نیاز به خلوت خاصی دارد تا بتواند در آن به شعر و خلق آن بپردازد بیان کرد: به طور شخصی اعتقادم این است که آدمی که زیاد به جلسات می‌رود فرصت شعر سرودن پیدا نمی‌کند و شرکت زیاد در جلسات در بخش تولید شعر برای شاعران تأثیر خود را نشان می‌دهد.
تسنیم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر