menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجموعه‌ داستان طنز “کتاب‌ فروش خیابان ادوارد براون” نوشته ی محسن پور رمضانی

«کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون»، پنجمین کتاب از مجموعه‌ی «جهان تازه‌دم» است. سال ۱۳۹۳ توی خیابان ادوارد براون تهران یک کتاب‌فروشی افتتاح می‌شود. فروشنده‌اش هر کاری می‌کند، تا آدم‌ها را به کتاب علاقه‌مند کند، از تحریکِ حسِ بینایی و لامسه‌ تا اجرای پانتومیم توی خیابان. هر فصلِ کتاب یکی از خاطرات فروشنده است که به زبان طنز نوشته شده. توی هر خاطره‌، کتاب‌ یا کتاب‌هایی نیز معرفی می‌شوند. «کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون» تلاش می‌کند با زبان طنز آدم‌ها را با کتاب آشتی دهد. کتاب با این جمله شروع می‌شود: «تقدیم به تو، آخرین بازمانده از نژاد در حال انقراضِ انسانِ کتاب‌خوان.»

در صفحه‌ی ۲۲ این کتاب می‌خوانید:

– این روش را از اولین مادرم یاد گرفته‌ام. هر وقت شام کم بود، برایم‌ قصه می‌گفت که زودتر بخوابم و گرسنگی یادم برود، اما برای این کار بدترین داستان‌ها را انتخاب می‌کرد. شبی که مادرم قصه‌ی هانسل و گرتل را خواند، تمام درها و دیوارهای قهوه‌ای خانه را گاز زدم، اما مزه‌اش اصلاً شبیه خانه‌ی شکلاتی توی داستان نبود.

کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون به چاپ سوم رسیده و نویسنده در صفحه‌ی شخصی‌اش (http://choubalef.com) در این‌باره نوشته:
به دلیل تیراژ کمِ کتاب‌ها، معمولا نویسنده‌های کتاب اولی را دست می‌اندازند که کتاب را برای دوستانش نوشته. معمولا هم به سختی چاپ اولش تمام می‌شود و ممکن است هرگز به چاپ‌های بالاتر نرسد. با این اوصاف خوشحالم کتابم توانسته در کمتر از یک سال به چاپ سوم برسد، به عبارت دیگر تعداد دوست‌هایم شده دو هزار نفر!

منبع : دفتر طنز اصفهان

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر