menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد مجتبی احمدی

مجتبی احمدی با “ایمان بدون نون” به نمایشگاه کتاب می آید

مجموعه‌شعر طنزِ مجتبی احمدی، شاعر، طنزپرداز و روزنامه‌نگار با عنوان «ایمان بدون نون» در نمایشگاه کتاب، عرضه می‌شود.‏

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، این مجموعه‌ شعر با عنوان «ایمان بدون نون» از سوی «نشر نون» انتشار خواهد یافت و برای اولین‌بار در بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران، عرضه خواهد شد.

احمدی درباره‌ این کتاب به خبرنگار مهر گفت: «ایمان بدون نون»، گزیده‌ای از شعرهای طنز سروده‌ شده در سال‌های ۸۶ تا ۹۴ است. وی ادامه داد: من از سال ۸۹ به فکر انتشار مجموعه‌ای از شعرهای طنزم بودم که خوشبختانه تا بهار سال ۹۴ موفق نشدم.

این شاعر گفت: برخی از شعرهای این کتاب، پیش از این در نشریات ملی و محلی منتشر شده‌اند، اما برخی هم برای نخستین‌بار در این کتاب، انتشار یافته‌اند. احمدی با اشاره به این‌که همه شعرهای این مجموعه در قالب‌های کلاسیک -از جمله غزل و چارپاره- سروده شده‌اند، گفت: درون‌مایه‌ شعرهای طنز «ایمان بدون نون» بیش‌تر با موضوعات اجتماعی و گاهی سیاسی گره خورده و کوشیده‌ام در شعرهایم، از انتقاد، که آن را اساس طنز می‌دانم، غفلت نورزم.

وی درباره‌ عنوان این مجموعه‌شعر طنز هم بیان داشت: «ایمان بدون نون» عنوان ستون طنزی بود که سال‌ها پیش در نشریه‌ «کرمان‌شهر»، از روزنامه‌های زادگاهم، می‌نوشتم و بعدا آن را روی وبلاگ شعر طنزم نیز گذاشتم. این شاعر و روزنامه‌نگار درخصوص فعالیت‌های دیگرش در حوزه‌ طنز هم گفت: به کارهای پژوهشی در این حوزه علاقه‌مندم و پژوهشی مفصّل با عنوان «بررسی طنز در شعر معاصر کرمان» انجام داده‌ام که امیدوارم شرایط انتشار آن هم فراهم شود.

گفتنی است؛ از مجتبی احمدی پیش از این، دو مجموعه‌ شعر با عنوان‌های «درختان بی‌تاب» و «پاهای تو منهای یک» منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر