menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ماهی تیلاپیا و مشکل جوان‌ ها

این روز‌ها روزهای عجیبی است. همسایه‌مان هم عجیب شده است. کم‌حرف شده است. قبلا او از من می‌پرسید چه خبر حالا من از او می‌پرسم. امروز کنار باغچه نشسته بود. گفتم: چه خبر؟ گفت: سلامتی. گفتم: بعد از سلامتی؟ گفت: عافیت. گفتم: بعد از عافیت؟ گفت: خوشبختی. گفتم: بعد از خوشبختی؟ گفت: سعادت. گفتم: بعد از سعادت. گفت: آسایش و ادامه داد: مهندس می‌دانی مشکل شما چیست؟ شما جوان‌ترها را می‌گویم. گفتم: مشکلمان چیست؟ گفت: مشکل شما این است که به اطرافتان دقت نمی‌کنید. یعنی متوجه نیستید در اطرافتان چه می‌گذرد. گفتم: اتفاقا من به عنوان یک جوان کاملاً می‌دانم در اطرافم چه می‌گذرد. گفت: نمی‌دانی عزیزم، خامی هنوز. گفتم: شما چرا دیگر آن آدم گذشته نیستید. روزنامه نمی‌خوانید انگار.

می‌دانید چند روز است بحث نکرده‌ایم؟ گفت: می‌بینی؟ این شمعدانی را تازه کاشته‌ام اما گل داده. گفتم: بحث را عوض می‌کنید؟ گفت: نه. گفتم: پس چرا دیگر از خبر‌ها نمی‌گویید؟ گفت: من کاملاً در جریان خبر‌ها هستم. گفتم: و مهم‌ترین خبر این روز‌ها؟ گفت: ماهی تیلاپیا. گفتم: ماهی تیلاپیا؟ گفت: بله. شیلات می‌خواهد این ماهی بومی آفریقا و آمریکا را وارد کشور کند که اگر وارد کند، فاتحه‌مان خوانده است. البته محیط زیست مخالف است و الان پرونده روی میز رییس‌جمهور است. خبر مهم این است. گفتم: همین؟ گفت: می‌دانی مشکل شما جوان‌تر‌ها چیست؟ گفتم: چیست؟ گفت: مشکل شما این است که به اطرافتان دقت نمی‌کنید. گفتم: این را که یک بار دیگر گفتید. گفت: می‌دانی مشکل دوم شما جوان‌تر‌ها چیست؟ گفتم: چیست؟ گفت: یک حرف را باید هزار بار به شما بزنند.

به اطرافت دقت کن. می‌دانی ماهی تیلاپیا در دو ماه یک بار ۲۷۰۰ تخم می‌گذارد؟ می‌دانی این ماهی توانایی تحمل سخت‌ترین شرایط محیطی مانند اکسیژن بسیار پایین، طیف وسیع شوری و حرارت را دارد و همه‌چیزخوار است؟ گفتم: نه! گفت: همین است چون دقت نمی‌کنی. اگر دقت کنی می‌فهمی و می‌روی پی ماهی تیلاپیا را می‌گیری. خواستم چیزی بگویم که گفت: ساکت. شمعدانی ناراحت می‌شود. برو رد کارت جوان. نگذار سومین مشکل شما جوان‌تر‌ها را بگویم.
منبع : ایسنا – رضا ساکی – کد خبر: ۹۳۰۹۱۱۰۷۲۰۵

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر