menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مادر ما، زمین

مادر ما، زمین، کتابی طنز با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست

کتاب «مادر ما، زمین» مجموعه شعر و نثر طنز در حوزه نوجوان به قلم عبدالله مقدمی و از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، «مادر ما؛ زمین» مجموعه‌ای از شعر و نثر طنز است که با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست و همچنین آشنایی نوجوانان با جاذبه‌های دیدنی و طبیعت زیبای ایران نوشته شده است. این کتاب در بخش‌های مختلف علاوه بر معرفی زیبایی‌های طبیعت کشور، به نکته‌ای خاص در مورد نگهداری از طبیعت و آلوده نکردن محیط اشاره می‌کند.
مقدمی خود درباره این کتاب می‌نویسد: « شاید اسم محیط‌زیست یک کم فانتزی باشد ولی واقعاً برای من اینطور نیست. برای من محیط‌زیست یعنی همه زندگی‌ام. برای همین فکر کردم چقدر خوب است چیزهایی که دوست دارم در مورد دوست داشتن طبیعت با رفقایم در میان بگذارم و آنها را در یک کتاب ساده و صمیمی بنویسم و نوشتم!»
نکته مهمی که سعی شده در این کتاب در نظر گرفته شود، اجتناب شاعر از لحن و زبان خشک و رسمی و نصیحت‌گو برای مخاطب است و احتمالاً برجسته‌ترین ویژگی کتاب طنز «مادر ما، زمین» لحن صمیمانه، خودمانی و دوستانه‌ایست که سعی شده تا با گروه سنی نوجوان ارتباط خوبی برقرار کند.

مادر ما، زمین

بخش‌هایی از کتاب را با هم می‌خوانیم:
«کتابی که در دست دارید می‌خواهد در مورد یک چیز مهم صحبت کند: محیط‌زیست! اما نترسید و گریه نکنید. ما که از شما نمی‌خواهیم دست به سینه بنشینید و نصیحت‌های ما را گوش کنید. اصلاً موقع خواندن این کتاب هر کاری دلتان می‌خواهد بکنید. (فقط بالاغیرتاً برای عکس نویسنده شاخ و سیبیل نگذارید، بهش نمی‌آید!) ما می‌خواهیم همین‌طوری دورهمی یک کم در مورد محیط‌ زندگی‌مان صحبت کنیم.»

«یعنی یه روز می‌آد که مهربون شیم؟
به فکر فردای زمین‌مون شیم؟
حرمت مادر رو رعایت کنیم
خیال یک عالمو راحت کنیم
مواظب زمین باشیم بعد از این
تا که بمونیم همیشه رو زمین
چشمو می‌بندیم و می‌خوایم از خدا
خدانگهدار همه مادرا …»

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر