menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ماجراهای مگس ویز را در مجموعه ۲۱ جلدی ویزگول بخوانید

شش جلد نخست مجموعه «ویزگول» با نویسندگی و تصویرگری تد آرنولد، ترجمه عرفان حسن‌زاده و برگردان طنز فرهاد حسن‌ زاده از سوی انتشارات پرتقال راهی بازار کتاب شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ویزگول» مجموعه‌ای ۲۱ جلدی است که تد آرنولد آن را نوشته و تصویرگری کرده است. به تازگی ۶ جلد از این مجموعه با ترجمه عرفان حسن‌زاده و برگردان طنز فرهاد حسن‌زاده با عنوان‌های «سلام ویزگول»، «ویزگول قهرمان»، «ویزگول و غذای قلنبه‌ قهوه‌ای»، «ویزگول از اون بالاها»، «یک روز فوتبالی با ویزگول» و «ویزگول خورده می‌شود» از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده است.

فرهاد حسن‌زاده که خودش نام ویزگول -بر وزن ویرگول- را برای این مجموعه کتاب‌ها در نظر گرفته، گفته است که بعد از موفقیت کتاب «خاطرات یک خون‌آشام عاشق»، از طرف نشر پرتقال دعوت به همکاری در برگردان طنز این پروژه جذاب و خواندنی شده است.

ویزگول نام مگسی است که توسط پسرکی به نام «ویز» شکار می‌شود و تبدیل به حیوان خانگی او می‌شود. تنها دلیلی که ویز را شیفته‌ ویزگول می‌کند این است که ویزگول با هر بار ویز ویز کردن نام ویز را صدا می‌کند. ویز هم خوشحال از این‌که بالاخره حیوان خانگی‌ای پیدا کرده که می‌تواند اسم او را صدا کند، ویزگول را در یک شیشه مربا می‌اندازد و با خود به خانه می‌برد و به پدر و مادرش نشان می‌دهد: این هم حیوان خانگی من! از این جاست که ماجراهای ویز و ویگول آغاز می‌شود.

داستان‌های ویزگول با ماجراهای ساده و پرکششی که با تصاویر خود نویسنده همراه شده، برای مخاطبان گروه سنی «الف و ب» که زیر سن مدرسه رفتن و کتابخوانی هستند بسیار مناسب و جذاب است. البته لازم است که والدین متن را برای کودک بخوانند و با نشان دادن تصاویر به او کمک کنند که خودش داستان را در ذهنش بازسازی کند. خصوصا که ماجراهای داستان از موضوعات روزمره‌‌ای که سالیان سال در ادبیات کودک باب شده بود و صرفا قصد آموزش و نصیحت و اندرز داشتند فراتر رفته و برای بچه‌هایی که بیش از هر نصیحت و پند و اندرزی نیازمند تفریح و سرگرمی و البته ماجراجویی هستند، مناسب است.

هرچه ویز پسر تنبل و بی‌حوصله‌ای است، در عوض ویزگول شلوغ و پرسروصدا و پر از انرژی است. او نه تنها می‌تواند در مسابقه‌ بهترین حیوان خانگی مقام باهوش‌ترین حیوان خانگی را بیاورد، بلکه وقتی وارد تیم فوتبال نازنازی‌ها می‌شود کاری می‌کند که نازنازی‌ها هی امتیاز بیاورند و در نهایت باعث برنده شدن این تیم می‌شود. یا وقتی مامان و بابای ویز در یکی از سفرهای تفریحی راه خانه را گم می‌کنند این ویزگول است که می‌تواند آن‌قدر ارتفاع بگیرد که راه خانه را به آن‌ها نشان بدهد.

ویزگول گاهی می‌تواند آن‌قدر اوج بگیرد که کره‌ زمین را مثل یک نقطه‌ کوچولو ببیند. بنابراین ویزگول یک مگس معمولی نیست و قابلیت‌هایی دارد که از او یک قهرمان داستانی ساخته. قهرمانی که هرچند مگس است اما می‌تواند در حد شخصیت‌هایی چون تن‌تن برای مخاطبان طیف سنی خود جذاب باشد. البته ویزگول گاهی توی دردسر هم می‌افتد. مثلا وقتی به دنبال پیدا کردن یک غذای خوشمزه است و به هر غذایی سر می‌زند بلافاصله صاحب غذا عصبانی می‌شود و دنبالش می‌کند. در نهایت ویزگول به غذای قلنبه‌ قهوه‌ای مخصوص خودش می‌رسد. یا آن روزی که مادربزرگ اشتباهی موقع سلام و احوالپرسی ویزگول را قورت می‌دهد و برای بیرون آوردن ویزگول از معده‌ مادربزرگ چه دردسرهایی متحمل می‌شوند. و البته ماجراهایی از این دست.

انتشارات پرتقال مجموعه کتاب‌های ویزگول را در قطع رقعی چهار رنگ و کاغذ روغنی به قیمت هر جلد ۷ هزار تومان و در شمارگان هزار نسخه به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه کرده است.

خرید کتاب ویزگول

https://affstat.adro.co/click/9bbe24c6-7c70-4b7f-ae9c-53bca07aa2dc

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر