menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

علیرضا لبش

لبش : سرودن چند بیت شعر طنز، ملاک طنزپرداز نامیدن فرد نیست

یک طنز پرداز می گوید: وجود طنز اجتماعی در جامعه، افراد را از گرفتار شدن در بداخلاقی و انتقادهای تند و ناراحت کننده دور می کند.

به گزارش شیرین طنز، علیرضا لبش در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا با بیان اینکه پرداختن به طنز برای داشتن جامعه سالم مفید است، افزود: طنزپرداز در عین حال سعی می کند در جریان مشکلات جامعه باشد و با زبان خود آنها را مطرح کند، تا شاید گره ای از آنها باز شود.
وی با بیان اینکه باید در استفاده از هر مطلبی تحت عنوان طنز جلوگیری کرد، اظهار داشت: در بسیاری اوقات در طنزگویی به اشتباه دچار هجو و هزل می‌شویم و خودمان نیز نمی دانیم.
لبش، با اظهار تاسف از اینکه اصول طنز فاخر توسط برخی از طنزپردازان رعایت نمی شود، ادامه داد: در اشعار و مطالب طنزپردازان بی احترامی و فکاهی بیشتر به چشم می خورد و این باعث رواج بداخلاقی در جامعه است که باید اصلاح شود و به سمت طنز فاخر حرکت کنیم.

علی رضا لبش

این شاعر با بیان اینکه دفتر طنز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی باید سعی کند با تشکیل برنامه های آموزشی، طنزپرداز را به سوی تولید طنز فاخر سوق دهد، گفت: طنزپردازان کشور همواره به فضایی برای خواندن مطالب خود نیاز دارند و باید از جانب نهادهای متولی این امر جدی گرفته شود.
لبش افزود: باید با دعوت از شاعران حرفه ای و استفاده از اتاق فکری متشکل از طنزپردازان جوان و پیشکسوت در محافل ادبی، سعی شود اهمیت طنز در اجتماع به دوران اوج خود بازگردد.
این طنزپرداز با اشاره به اینکه سرودن چند بیت شعر طنز، ملاک طنزپرداز نامیدن فرد نیست، اظهار کرد: بسیاری از شاعران در طول فعالیت هنری خود چند بیتی هم شعر طنز سروده اند ولی این تنها ملاک نیست، بلکه یک طنزپرداز، نه از روی تفنن بلکه به دلیل نقشی که در وجود خود احساس می کند، سعی دارد در جریان مشکلات جامعه باشد و با زبان خود آن ها را مطرح کند تا شاید گره ای از کار آن ها باز شود.
لبش تاکید کرد: مسئولان نیز با کاهش محدودیت ها برای فعالان حوزه طنز و حمایت از فعالان طنز فاخر کشور و همچنین تدارک برنامه های متنوع شعرخوانی در این حوزه می توانند گوشه ای از مشکلات طنزپردازان را کم کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر