menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

علیرضا لبش

لبش : دفتر طنز حوزه هنری باید طنزپرداز را به سمت تولید طنز فاخر سوق دهد

علیرضا لبش، شاعر و طنزپرداز، بیان کرد: طنزپرداز سعی می کند در جریان مشکلات جامعه باشد و با زبان خود آنها را مطرح کند تا شاید گره ای از آنها باز شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علیرضا لبش شاعر و نویسنده طنز کشورمان، طنز را برای یک جامعه سالم مفید دانست و گفت: وجود طنز در جامعه باعث می شود افراد یک جامعه از گرفتار شدن در بی اخلاقی ها و انتقادهای تندی که ناراحتی ها را سبب می شود، جلوگیری کند. البته باید در استفاده از هر مطلبی تحت عنوان طنز جلوگیری کرد؛ چون خیلی مواقع به اشتباه دچار هجو و هزل می‌شویم و خودمان نمی دانیم.

وی با بیان اینکه رعایت اصول طنز فاخر خیلی مواقع توسط طنزپردازان رعایت نمی شود، خاطرنشان کرد: گاهی وقت ها در اشعار و مطالب طنزپردازان بی احترامی و فکاهی بیشتر به چشم می خورد و این باعث رواج بداخلاقی ها در جامعه می شود که باید اصلاح شود و به سمت طنز فاخر حرکت کنیم.

این شاعر سپیدسرا با اشاره به اینکه دفتر طنز حوزه هنری باید سعی کند با تشکیل برنامه های آموزشی طنزپرداز را به سمت تولید طنز فاخر سوق دهد، گفت: طنزپردازان کشور همواره به فضایی برای خواندن مطالب خود نیاز دارند و باید از جانب نهادهای متولی این امر جدی گرفته شود. در این راه حوزه هنری با برگزاری برنامه هایی مثل محفل طنز و در حلقه رندان پیش‌قدم در گردهم‌آوردن فعالان این حوزه بوده است که این امر ستودنی است.

علی رضا لبش

علی رضا لبش

وی «در حلقه رندان» را برنامه ای قدیمی و مخاطب محور توصیف کرد و اظهار داشت: این برنامه خوب و ریشه ای که سال ها طنزپردازان با فضای آن مأنوس شده اند باید با روش های جدید حرکت کند و سعی کند با دعوت از شاعران حرفه ای و استفاده از اتاق فکری متشکل از طنزپردازان جوان و پیش‌کسوت دوباره به دوران اوج خود بازگردد.

لبش سرودن چند بیت شعر طنز را ملاک طنزپرداز نامیدن فرد ندانست و گفت: بسیاری از شاعران در طول فعالیت هنری خود چند بیتی هم شعر طنز سروده اند ولی این تنها ملاک نیست بلکه یک طنزپرداز، نه از روی تفنن بلکه به خاطر نقشی که در وجود خودش احساس می کند، سعی می کند در جریان مشکلات جامعه باشد و با زبان خود آن ها را مطرح کند تا شاید گره ای از کار آن ها باز شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان با ایجاد محدودیت های کمتر برای فعالان حوزه طنز و حمایت از فعالان طنز فاخر کشور و همچنین تدارک برنامه های متنوع شعرخوانی در این حوزه می توانند گوشه ای از مشکلات طنزپردازان را کم کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر