menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گل آقا کیومرث صابری فومنی

كتاب «یكی به نعل، یكی به میخ» به زبان طنز گل آقا می پردازد

نویسنده كتاب «یكی به نعل، یكی به میخ» گفت: این اثر، كتابی جامع درباره زبان طنز مرحوم كیومرث صابری است.

به گزارش شیرین طنز، نجمه زارع بداد كوكی، نویسنده و كارشناس ادبیات، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: این كتاب دو فصل دارد كه فصل اول شامل سه بخش است؛ شروع طنزنویسی مرحوم كیومرث صابری در «دو كلمه حرف حساب»، زبان طنزی ایشان و شگردهای طنزپردازی این نویسنده كه از طرفی زبان خاص خود را داشت و از طرفی به آنچه در طنزنویسی تكرار می شود و اصول شناخته شده ای است می پرداخت.

وی درباره فصل دوم این كتاب نیز گفت: این فصل شامل شخصیت پردازی هایی است كه در «دو كلمه حرف حساب» صورت گرفته و همچنین در بخش دیگری، به موضوعات و مضامینی كه در آن ها تكرار شده، می پردازد.

زارع درباره چرایی پرداختن به زبان طنز مرحوم كیومرث صابری در این كتاب گفت: ایشان با فكر و دقت كلمات و زبان طنزهایش را انتخاب می كرد و این می تواند برای نویسندگان طنز كه می خواهند هم حرفشان را بزنند و هم مورد حذف و اصلاح قرار نگیرند موثر باشد.

وی با بیان این كه كتاب «یكی به نعل، یكی به میخ» برای علاقه مندان به طنزنویسی مفید است، گفت: این كتاب شامل راهكارهایی است كه مشتاقان عرصه طنز می توانند از آن ها در نوشته هایشان استفاده كنند. به نظرم مرور آثار مرحوم صابری برای طنزنویسان جوان لازم است و ویژگی این كتاب این است كه رویكردی سبك شناسانه به طنز ایشان دارد.

این دانشجوی دكترای ادبیات درباره مزیت این كتاب توضیح داد: از آنجا كه آنچه درباره مرحوم كیومرث صابری به عنوان یك پیش كسوت طنز وجود دارد، پراكنده است، در كتابی كه نوشته ام سعی شده جامع و كامل به سبك ایشان و طنز گل آقایی پرداخته شود؛ در واقع این كتاب، نگاه سبك شناسانه كاملی به آثار كیومرث صابری دارد.

گفتنی است، كتاب «یكی به نعل، یكی به میخ» به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر