menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی کتابهای طنز سوره مهر

کتاب های انتشارات سوره مهر در حوزه ادبیات طنز کودکان و نوجوانان

اگر کودکان و نوجوانانی دارید که به ادبیات و به‌ویژه ادبیات طنز علاقه دارند، کتاب‌های انتشارات سوره مهر حوزه هنری پاسخ‌گوی خوبی برای این نیاز فرزندان‌تان هستند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری: در این یادداشت نگاهی به چند کتاب انتشارات سوره مهر در حوزه ادبیات طنز کودکان و نوجوانان خواهیم داشت.

قصه های غرب وحشی (پنج جلد)
«قصه های غرب وحشی» که در پنج جلد به نویسندگی شهرام شفیعی و تصویرگری رضا مکتبی منتشر شده است، شامل این عناوین است: به دنبال دماغ خیس، مرغ سوخاری برای جنازه، گربه در جوراب زنانه، عزیزم چه رنگی بپوشم و با تخم مرغ مهربان باش!

شفیعی به راستی طنزنویس توانمندی است که از پس شخصیت های داستانی اش به خوبی برمی‌آید. او در این مجموعه، نگاهی فانتزی و هجوآلود و فضایی متنوع و متفاوت از دوران وسترن دارد و از انواع تکنیک‌های شوخی ساز استفاده کرده است. گربه هایی که از بانک سرقت می‌کنند، آموزش یوگا به اسب‌ها، مزرعه پرورش زگیل، خانم قوری ثروتمند و سایر ماجراهای عجیب و طنزآلود دیگری که این نویسنده خلق کرده، در کنار تصویرسازی های مناسب رضا مکتبی، به تولید مجموعه طنز خوبی برای کودکان و نوجوانان منجر شده است.

عشق خامه‌ای
این داستان بلند طنز را نیز شهرام شفیعی نوشته است. تم اصلی داستان بر محور مهاجرت یک خانواده شش نفره از تهران به یکی از شهرستان‌هاست. شهر مقصد، زادگاه پدر خانواده است و در آنجا برادرزاده پدر که پسرعموی فرزندان محسوب می شود، شیفته دختر بزرگ خانواده مهاجر می‌شود. اما او علاقه ای به پسرعمو ندارد و کشمکش مفصلی پیرامون این واقعه شکل می گیرد.

رفاقت به سبک تانک
این کتاب به قلم داوود امیریان، بهترین اثر دفاع مقدس در سال ۸۳ و از معدود کتاب های طنز جنگ است. این کتاب کوتاه، خواندنی و خنده دار، با پرهیز از فضایی جدی و غیرجذاب، فرصت خوبی است که نوجوان ها با کتاب‌خوانی انس بیشتری بگیرند و وقایع انقلاب و دفاع مقدس را با زبان شیرینی بخوانند.

فرزندان ایرانیم
«فرزندان ایرانیم» نوشته داوود امیریان، قصه جبهه رفتن یک عده نوجوان و هزار ماجرایی است که در این مسیر برای آن ها اتفاق می افتد. این کتاب که زبانی طناز و شیرین دارد، رتبه اول بخش خاطره را در پنجمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس به دست آورد. «فرزندان ایرانیم» در ۲۱۶ صفحه و قطع وزیری کوتاه و پالتویی منتشر شده است.

قصه شنیدنی دایی جان
این کتاب که در ۷۲ صفحه و قطع رقعی و پالتویی منتشر شده، نوشته سید سعید هاشمی است. «قصه شنیدنی دایی جان» شامل هشت داستان طنز برای نوجوانان است که با زبانی سیال و صمیمانه نوشته شده و رندی ها و ظرافت های طنازانه داستان ها، از نکات قوت این کتاب محسوب می شود.

حکایات ملانصرالدین (دو جلد)
ملانصرالدین شخصیتی طنزآمیز و دوست داشتنی در ادبیات عامه است. شهرت او جهانی است و حتی بعضی از کشورها او را با نام های مختلف متعلق به خود می دانند. ملانصرالدین با رفتار و گفتارش، در ظاهر این و آن را دست می اندازد، اما در واقع با این کارش، قصد دفاع از حق انسان ها و ارزش های انسانی را دارد. این کتاب، مجموعه دو حکایت از گفتارها و کردارهای ملانصرالدین است که احمد عربلو با قلمی شیوا و طنزآمیز نوشته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر