menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نهمین جشنواره طنز سوره1

نیتی : حساسیت مسئولین استانی از مسئولان تهران روی خط قرمز بیشتر است

اکبر نیتی، هنرمند جوان طنزپرداز، معتقد است که مسئولان استانی بیشتر از مسئولان تهران به خط قرمز‌ها و حریم‌ها حساس هستند و کافی است تا شخصی از کلمات ایهام‌دار استفاده کند و آنگاه نسبت به آن واکنش نشان دهند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اکبر نیتی نویسنده اثر «اشتباهی» که در هشتمین جشنواره طنز سوره توانست رتبه اول بخش نثر را کسب کند، طنزنویسی را به سان شمشیر دولبه ای دانست و گفت: یکی از قالب های سخت ادبیات، طنز نویسی است؛ به طوری که در کنار انتقال پیام خود باید سعی کنیم تا کار ما از ظرافت طنز هم برخوردار باشد و درعین حال به کسی هم برنخورد.

وی درخصوص اثر اشتباهی و ایده نوشتن آن، این طور بیان داشت: یک برادر دوقلو داشتم که از کودکی ما را با هم اشتباه می گرفتند و با توجه به این قصه واقعی و سرگذشت زندگی خودم سعی کردم تا با پرداختن به این قصه با زبان شیوا، تضادهایی را که بر ما اتفاق افتاده است بازگو کنم.

وی استعدادهای طنزی را که در استان‌ها وجود دارد بسیار پرشور خواند و اظهار داشت: باید سعی شود تا فضاهای آموزشی محدودی را که در استان‌ها وجود دارد گسترش دهیم و با دعوت از اساتید حرفه ای سعی کنیم تا چراغ طنز را در استان‌ها روشن نگه داریم.

این هنرمند جوان طنزپرداز، ارائۀ آثار طنز در برنامه‌ها و محافل استان‌ها را سخت‌تر از تهران عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان استانی بسیار بیشتر از مسئولان تهران به خط قرمز‌ها و حریم‌ها حساس هستند و کافی است تا شخصی از کلمات ایهام دار استفاده کند و یا به شخصی غیرمستقیم اشاره داشته باشد آنگاه است که نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

نیتی یکی از ویژگی های مثبت جشنواره طنز سوره را چاپ کتاب آثار برتر عنوان کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان شهرستانی دسترسی به منابع آموزشی، برنامه ها و محافل ادبی ندارند و این کاری که مسئولان جشواره انجام می دهند باعث می شود تا علاوه بر اینکه افراد آثار همدیگر را به قضاوت می‌نشینند بلکه منبع آموزشی هم برای آن ها به حساب آید.

هنرمندان برای شرکت در این جشنواره تا ۱۵ آبان ماه ۹۵ فرصت دارند اثر خود را به‌صورت حضوری یا از طریق پست به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌ها ارسال کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر