menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قاسم رفیعا

قاسم رفیعا : در وضعیت تعلیق به سر می بریم

شاعر و طنزپرداز مشهد گفت: شعر طنز و طنزپردازی مانند راه رفتن بر لبه تیغ است و باید در درجه اول اطلاع رسانی صحیحی در ارتباط با شعر طنز در جامعه صورت بگیرد.
قاسم رفیعا اظهار کرد: برای دفتر شعر طنز متأسفانه شرایط مناسبی فراهم نیست و با این که استعدادهای خوبی در این زمنیه داریم به دلیل نداشتن انسجام درونی هنرمندان شاعر در زمینه شعر طنز در حال حاضر در وضعیت تعلیق به سر می‌بریم.

رفیعا با اشاره به این که در سه سال پیش جلسات شعر «آغل زنبور» با محتوای طنز برگزار می‌شد تصریح کرد: در حال حاضر جلسات شعر حوزه‌ هنری جلسات فعالی است و پاتوق شعر حوزه هنری که هر هفته یکشنبه‌ها ساعت پنج بعد از ظهر در محل حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود به عنوان کانونی برای شاعران خراسان است.

وی عنوان کرد: جدا از جلسات یکشنبه‌ها دفتر شعری با همکاری محمد کاظم کاظمی برگزار می‌شود که در آن نقد و بررسی و توزیع کتاب می‌پردازند و این جلسات از لحاظ کیفی جلسات خوبی است.

مدیر مسئول ماهنامه چشمه عسل خاطرنشان کرد: اضافه بر این جلسات جلسه‌ای با نام گره چهارشنبه‌ها ساعت پنج بعد از ظهر در محل حوزه هنری خراسان رضوی توسط بچه‌های شاعر و ترانه‌سرای مشهد برگزار می‌شود و از این حیث ویژگی منحصر به فردی دارد.

رفیعا از برگزاری جلسات معاصرخوانی سه‌شنبه‌ها در حوزه هنری خبر داد و افزود: در این جلسه هر بار یکی از شاعران معاصر ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و اشعار آن توسط شاعران و حاضران در جلسه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

قاسم رفیعا

وی با اشاره به این که جلسات شعر کودک چهارشنبه‌ها توسط عباسعلی سپاهی برگزار می‌شود گفت: خوشبختانه مدیریت حوزه هنری نگاه مثبتی به فعالیت‌‌های ادبی دارد و ما از این فرصت استفاده می‌کنیم.

این شاعر محلی مشهد مقدس با تأکید بر اهیمت مشهد مقدس در حوزه شعر بیان کرد: سالانه در حوزه شعر ملل مجموعه‌ای از اشعار شعرای افغانستانی با همکاری موسسه هنری در دری چاپ می‌شود.

رفیعا برگزاری دو جشنواره طنز مکتوب توسط حوزه هنری و طنز تهران که توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری تهران برگزار می‌شود را از رویدادهای مهم‌ طنز در کشور دانست و عنوان کرد: طنز نیاز به اطلاع رسانی درست دارد و از طرف دیگر راه رفتن بر روی لبه تیغ است.

وی با تاکید بر این که جامعه ما هنوز طنز را به درستی درک نکرده است گفت: مسئولان ما در مشهد مقدس هنوز به آن ظرفیت نرسیده‌اند که ظرفیت پذیرش طنز را داشته باشند و در مقابل نگاه طنزپردازان قرار بگیرند از طرف دیگر طنز مطبوعاتی دشواری‌هایی دارد که محدودیت‌هایی برای این عرصه ایجاد می‌کند.

تسنیم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر