menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مهدی نژاد در کتاب باز

فیلم گفتگو با امید مهدی نژاد (شاعر و طنزپرداز) در برنامه ی کتاب باز

امید مهدی نژاد گفت: ذهن یک طنزپرداز باید نکته بین باشد و به جزییات و تناقضات توجه بیشتری کند و در عین حال باید شیوه بیانی نمکین داشت تا از یک نقد معمولی به طنزپردازی رسید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، امید مهدی نژاد شاعر و طنزپرداز با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اشاره به زبان سعدی گفت: به سعدی علاقه بسیاری دارم و به نظرم زبان سعدی بسیار سلیس و روان است و برای درک بیشتر آن باید با آن انس گرفت تا بتوان وارد دنیای سعدی شد.

مهدی نژاد در کتاب باز

این شاعر در خصوص اساتید طنزپردازی گفت: در قدیم عبید زاکانی را داریم که پدر طنزپردازان فارسی است و بعد دهخدا که پدر طنزپردازان مطبوعاتی است و امروز هم خیلی از اساتید هستند مانند استاد ابوالفضل زرویی که من و هم نسلان من از خود استاد و از نوشته های شان چیزهای زیادی یاد گرفتیم و نوشتن را مدیون او هستیم.

وی با اشاره به کتاب باز بودن خود گفت: من از چند جهت کتاب باز هستم؛ به این صورت که کتاب می خوانم کتاب می نویسم و اخیرا هم کتاب چاپ می کنم و وارد چرخه نشر شده ام.

مهدی نژاد در پایان گفت: ذهن یک طنزپرداز باید نکته بین باشد و به جزییات و تناقضات توجه بیشتری کند و در عین حال باید شیوه بیانی نمکین داشت تا از یک نقد معمولی به طنزپردازی رسید.
صادق وفایی

***

فیلم گفتگوی امید مهدی نژاد و امیر حسین صدیق را در ادامه ببینید :


chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر