menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عربانی در خندوانه

فیلم گفتگوی احمد عربانی و رامبد جوان در خندوانه

احمد عربانی میهمان خندوانه شد.
به گزارش شیرین طنز، احمد عربانی، کاریکاتوریست پیشکسوت کشورمان روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۹۵ در برنامه ی خندوانه ی شبکه ی نسیم حضور پیدا کرد و با رامبد جوان به گفتگو پرداخت.
احمد عربانی در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد می شود. از همان دوران کودکی و دبستان به نقاشی علاقه داشت. پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۴۷، به دعوت مجله توفیق به آن جا می رود و پس از یک دوره آموزشی دو ماهه به صورت حرفه ای در آن نشریه مشغول به کار می شود و این همکاری تا زمان توقیف «توفیق» ادامه داشت. (تا سال ۱۳۵۱)، پس از آن به دعوت کامبیز درم بخش به مجله کاریکاتور می رود و تا سال ۱۳۵۵ در آنجا بود که به موازات آن در بیشتر نشریات آن زمان کارهایش چاپ می شد.

عربانی در خندوانه

در سال ۱۳۵۲ وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می شود و در زمینه انیمیشن در واحد سینمایی آن سازمان به فراگیری و کار در فیلم های انیمیشن مشغول می شود و در ساخت چندین فیلم انیمیشن همکاری می کند. در سال های ۵۵-۱۳۵۴ دو نمایشگاه انفرادی از کارهایش را در تالار نقش برگزار می کند و در سال ۱۳۵۶ در چند نمایشگاه گروهی نیز شرکت می کند. بعد از انقلاب اسلامی ایران همکاری مطبوعاتی را با نشریات مختلف ادامه می دهد ولی بیشتر به انیمیشن می پردازد و اولین فیلم مستقل خود را به نام «تبر» در سال ۱۳۵۹ می سازد.
طی سال های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ با مجله فکاهیون همکاری می کند و از همین سال همکاری خود را با نشریات هفتگی، ماهنامه، سالنامه گل آقا شروع می کند. عربانی تاکنون چهار فیلم به نام های تبر ۱۳۵۹، گنج ۱۳۶۷، نقلی و گل های آفتابگردان ۱۳۷۲ و طرح های کوتاه ۱۳۷۴ را برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته است. احمد عربانی در سال ۱۹۷۱ از نمایشگاه کاریکاتور اسکوپیه موفق به دریافت مدال طلا و دیپلم افتخار شده است.

فیلم گفتگوی رامبد جوان و احمد عربانی را در ادامه ببینید :


chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر