menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فیلم طنز زندگی صدام حسین

سعید چاری کارگردان «از گهواره تا ماه» ، از ساخت فیلمی با موضوع زندگی صدام حسین خبر داد و گفت: این فیلم داستان زندگی صدام حسین دیکتاتور سابق عراق از لحظه تولد تا اعدام را به شکل کمدی به تصویر می کشد که استارت فیلمنامه‌اش از سال گذشته خورد و چون کار تحقیقاتی زیادی داشت حدود یکسال نگارش فیلمنامه آن طول کشید .

وی افزود: فیلمنامه این فیلم توسط ثنا صادقی نوشته شده و چون سعی داشتیم که فیلم کاملا مستندگونه و منطبق بر واقعیت باشد از تمامی منابع تحقیقاتی نوشتاری استفاده کردیم و حتی از فیلم‌ و تجربیات افرادی که در گذشته درباره صدام حسین آثاری را تولید کرده بودند نیز استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه در خارج از ایران نیز چند فیلم با موضوع صدام حسین ساخته شده بود، گفت: تاکنون هیچ فیلم کمدی از این شخصیت تولید نشده و یکی از نقاط قوت این فیلم شاید همین کمدی بودن و قالب طنز آن باشد.

چاری درخصوص ایده اولیه ساخت این کار توضیح داد: ایده این فیلم در زمان پیش تولید فیلم «از گهواره تا ماه» به وجود آمد زمانی‌که داشتیم برای شخصیتهای واقعی جنگ مثل شهید چمران، شهید آوینی، همت، بنی صدر، امام موسی صدر و صدام حسین که تو فیلمنامه بودن تست گریم می‌زدیم. ما برای بازیگر نقش صدام رو صورت چند نفر از بازیگرهای مختلف تست گریم زدیم که یکی از بازیگرها از بازیگرهای مطرح عرصه طنز بود و وقتی عکس تست گریم صدام حسین را روی صورت اون بازیگر طنز دیدم ؛ واقعا ناخواسته شباهت آن بازیگر طنز به صدام حسین باعث ایجاد خنده شد.

فیلم طنز زندگی صدام

وی ادامه داد: همان شب کاراکتر صدام از فیلم «از گهواره تا ماه» که فیلمی کاملا جدی است به مقوله جنگ و دفاع مقدس بود را حذف کنیم؛ چون واقعا حس کردم که کمدی صدام حسین خیلی بیشتر جای کار داشته باشد و از همون جا تصمیم گرفتیم تا نگاهمان به صدام حسین نگاهی کمدی باشد و از همان زمان تحقیقات رو شروع کردیم.

چاری با اشاره به اینکه تولید «دیکتاتور» بسیار سخت و دشوار است، گفت: به دلیل اینکه حدود 70 سال از زندگی صدام حسین فقط در قالب 90 دقیقه فیلم گنجانده شود کار سختی است.

کارگردان «دیکتاتور» خاطر نشان کرد: در این فیلم زندگی صدام حسین سراسر مملو از حوادث عجیب و غریب از جنگهای مختلفی که با ایران و کویت و آمریکا داشت تا بحث کودتا او و طریقه به حکومت رسیدنش و اتفاقات مختلفی که در دوران حکومتش افتاده است همه و همه با زبانی طنز گونه در این فیلم به تصویر کشیده می‌شود. این فیلم بسیار پرکارکتر است و اکثر شخصیتهای معروف اطراف صدام حسین مانند دو همسرش ساجده و سمیره، فرزندانش عدی، قصی و رغد و دامادش حسین کامل، دایی تلفاح، علی شیمیایی، حسن البکر در این فیلم حضور دارند و همچنین شوخی های زیادی هم با برخی از سیاستمداران آن زمان مانند بوش پدر و پسر، تاچر، بن لادن و … هم در این فیلم دیده می شود که این خود نشان دهنده این است که فیلمی بسیار پر بازیگری است.

چاری گفت: شکل روایت داستان هم بدین گونه که فیلم با نمایی از صدام حسین که در زندان است و مشغول لباس شستن است آغاز می شود و صدام در زندان شرح و حالی از زندگی سراسر عجیب خود تعریف می کند و در آخر با دادگاه و محاکمه صدام حسین به پایان می رسد . همچنین یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم می تواند این باشد که ما جنگ ایران و عراق و هشت سال دفاع مقدس را این بار برای اولین بار از سمت عراق و نگاه صدام حسین می بینیم و دوربین ما این بار در میدان جنگ در خاکریز عراقی ها است.

عرش نیوز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر