menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد جواد صادقی آواز خوان نه آواز

فیلمنامه طنز “آواز خوان نه آواز”

ˈمحمدجواد صادقی نویسنده و طنز پرداز بلوچ چابهاری مشاور فیلمنامه طنز “آواز خوان نه آواز” کار اکبر صادقی کارگردان پیشکسوت و مطرح کشور شد.

به گزارش شیرین طنز، محمدجواد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر گفت: این فیلم اکبر صادقی پس از سیمرغ و گنج پنهان، سومین کار این هنرمند است که در چابهار تولید می شود، اما در این کار جدید قصه با یک درام طنز پیش می رود و گویای مشکلات موسیقی دانان بلوچ است و در واقع تلفیق موسیقی سنتی را با موسیقی مدرن امروزی روایت می کند.

محمد جواد صادقی آواز خوان نه آواز

وی افزود: در این فیلم سعی می شود وفاداری و تعهد قوم بلوچ که این مرز و بوم از ‘همل’ گرفته تا شیر محمد اسپندار که حاضر نشد یک وجب خاک ایران را با دنیا معاوضه کند و شخصیت های این فیلم به دنبال وصیت نامه ای هستند که یک موسیقی دان سنتی خواستار حفظ موسیقی بلوچستان شده اما موسیقی مدرن امروزی با تلفیق موسیقی سنتی خواسته ی وصیت کننده را برآورده می کند.

وی افزود: پایان فیلم با یک موسیقی خاص که سبک آن توسط هنرمندانی چون رستم میر لاشاری در اروپا و کامبیز صالح زهی در ایران اجرا شده در یک جامعه مدرن اجرا خواهد شد و لوکیشن پایانی جایگاه میلاد منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده است.

این هنرمند چابهاری تصریح کرد: با توجه به نیت خیری که کارگردان این فیلم (اکبر صادقی) دارد و در فیلم های قبلی خود هم چهره ای خشن از بلوچستان ارایه نداده است از هنرمندان بلوچ می خواهم با این کارگردان محبوب همکاری کنند.

مشاور فیلمنامه فیلم ‘ آواز خوان نه آواز’ خاطرنشان کرد: از سازمان ها و ارگان های دولتی بویژه سازمان منطقه آزاد چابهار، فرمانداری، شیلات، اداره کل بنادر، آب و فاضلاب و شهرداری خواست با کمک های مادی و معنوی خود ما را در ساخت این فیلم همراهی کنند، البته انتظارمان در حد اسکان و پذیرایی و ایاب و ذهاب عوامل در مدت 15 روز کاری است.

محمدجواد صادقی هنرمند بلوچ اهل قصرقند مقیم چابهار، بازی در فیلم های گل یا پوچ، حافظ، بندر مجرد و مشاوره سریال سرزمین سبز بیژن بی رنگ و مرحوم مسعود رسام را در کارنامه کاری خود دارد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر