menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد علی علومی

علومی : ظرفیتهای طنز کرمان کمتر از سایر نقاط کشور به‌ ویژه تهران نیست

محمد‌علی علومی رمان‌ نویس و طنزپرداز با بیان اینکه در بحث‌های سیاسی آنچه نابود می‌شود فرهنگ و هنر است، گفت: در استان کرمان، هنرمندان همیشه از دولت‌مردان و سیاسیون جلوترند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد علی علومی با بیان اینکه کرمان، یکی از مراکز اصلی تمدن و فرهنگ ایران باستان است، به روحیه‌ حماسی مردم کویر اشاره کرد و گفت: یکی از شخصیت‌های بزرگ فرهنگی فرانسه درباره‌ تاریخ کرمان گفته که تاریخ کرمان، تاریخ ایران است.

نویسنده‌ رمان‌های «سوگ مغان»، «آذرستان» و «ظلمات» افزود: یکی دیگر از شخصیت‌های فرهنگی فرانسه درباره‌ خواجوی کرمانی گفته که یک خواجو برای ایران کافی بود، اما متأسفانه شخصیت خواجوی کرمانی زیر سایه‌ حافظ کم‌رنگ شد.

علومی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار استان کرمان در زمینه‌ طنز گفت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌ طنز داریم که ظرفیت‌های ملی محسوب می‌شوند.

محمد علی علومی

نویسنده‌ رمان‌های «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، با بیان اینکه در بحث‌های سیاسی آنچه نابود می‌شود فرهنگ و هنر است، گفت: در استان کرمان، هنرمندان همیشه از دولت‌مردان و سیاسیون جلوترند.

علومی به برگزاری جشنواره‌ طنز و کاریکاتور بم نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره نشان داد ظرفیت‌های طنز کرمان هیچ‌چیز کمتر از ظرفیت‌های طنز سایر نقاط کشور به‌ویژه تهران ندارند.

وی هم‌چنین از ادامه‌نیافتن این جشنواره گلایه کرد و گفت: قرار بود این جشنواره هرساله برگزار شود، اما متأسفانه دولت‌مردان همراهی نکردند و جشنواره ادامه پیدا نکرد.

این نویسنده‌ کرمانی افزود: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، نیاز به حمایت مالی دارد، اما جشنواره‌ طنز و کاریکاتور بم حمایت نشد. علومی ادامه داد: در آن دوره یکی از دوستان گفت شرکت «سونی» حاضر است از این جشنواره حمایت کند، اما من گفتم نمی‌خواهم برکشته‌های ما در زلزله‌ بم، تبلیغ «سونی» باشد.

ششمین جشنواره طنز خارستان

وی به برگزاری ششمین جشنواره‌ استانی طنز (خارستان شش) نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه ما کرمانی‌ها کار جمعی بلد نیستیم، اما از شکل‌گیری دفتر طنز حوزه هنری استان کرمان، آقای سالاری، رئیس سابق حوزه هنری حمایت کرد، مجتبی احمدی، مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه به شدت پیگیر بود و آقای ملکی، رئیس حوزه‌ی هنری نیز همچنان حمایت می‌کند و اکنون شاهد برگزاری اختتامیه‌ ششمین جشنواره‌ی شعر طنز خارستان هستیم .

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر