menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

عكس طنز شاخه ای از مستند اجتماعی است

یكی از عكاسان شركت كننده در هشتمین جشنواره طنز سوره گفت: عكاسان ایرانی هم در مستند اجتماعی و هم در عكس طنز قابلیت های زیادی دارند.

به گزارش شیرین طنز، عطا رنجبر زیدانلو با ابراز خرسندی از توجه به عكس طنز، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: به عقیده من در كشور ما به مقوله طنز و انواع شاخه های آن توجه كافی نشده؛ در حالی كه این می تواند در افزایش روحیه افراد جامعه و حتی بهتر شدن سطح روابط آن ها با همدیگر موثر باشد.

این فارغ التحصیل رشته عكاسی با بیان این كه عكاسان از ایجاد چنین رقابتی خوشحال اند بیان كرد: پیش بینی ما این است كه این اقدام هم مورد استقبال عكاسان قرار بگیرد و هم مورد توجه بینندگان چنین عكس هایی.

وی در مقایسه عكس طنز و عكس جدی هم گفت: عكس طنز هم شاخه ای از مستند اجتماعی است؛ اما اگرچه می توان در عكس مستند اجتماعی دخالت هایی كرد اما عكس طنز باید در همان لحظه ثبت شود؛ بنابراین هوشمندی و سرعت بیشتری می طلبد. رنجبر زیدانلو تاكید كرد: عكاسان كشور ما پتانسیل های زیادی برای عكاسی طنز دارند و همان طور كه می بینیم در جشنواره های كشورهای دیگر مقام می آورند. بنابراین جا دارد از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی كه آثارش پیش از این در جشنواره های مختلفی برگزیده شده، گفت: عكس طنز از دو جنبه كاربرد دارد؛ یكی این كه می تواند شادی بخش باشد و دیگر این كه كسانی كه سواد بصری بالاتری دارند، حرف پنهانی را كه پشت آن عكس طنز وجود دارد دریافت می كنند و این روی آن ها تاثیر می گذارد.

این عكاس درباره هشتمین جشنواره طنز سوره و نیز قرار دادن بخش عكس طنز در آن گفت: امیدوارم این حركت ادامه داشته باشد و در عین حال اطلاع رسانی بهتری درباره آن صورت بگیرد؛ چرا كه بسیاری از دوستان من كه عكاسان خوبی هم هستند در این دوره از برگزاری جشنواره عكس طنز باخبر نشدند و خوب است كه در دوره بعد تعداد بیشتری از عكاسان مطلع شوند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر