menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سیدسعید هاشمی

عشق با نان اضافه! منتشر شد

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عطر کتاب‌های تازه از راه رسیده‌اش، به پایان رسید. اگر امسال موفق نشدید به نمایشگاه سری بزنید و کتاب‌های تازه را ببینید و بخرید، هفته‌نامه‌ی دوچرخه چند پیشنهاد برایتان دارد.

از نویسنده‌ها پرسیدیم که چرا دوست دارند نوجوانان کتاب‌های جدیدشان را بخوانند و آن‌ها هم در کنار معرفی کتابشان به این سؤال جواب داده‌اند.

در زیر کتاب های طنز نمایشگاه کتاب تهران حضورتان معرفی می گردد.

نگاهی تازه به افسانه‌ها

آتوسا صالحی امسال با دو کتاب «سیاوش» از مجموعه‌ی «نامه نام‌ور» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه‌ی داستان «یکی نبود یکی بود» از نشر پیدایش به نمایشگاه کتاب آمده بود. سیاوش، بازآفرینی داستان سیاوش شاهنامه از زبان چهار عنصر آب، باد، خاک و آتش است. او درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «این کتاب روایت متفاوتی از داستان سیاوش است که از نگاه‌های مختلف به این شخصیت نگاه می‌کند. تلاش کرده‌ام به این شخصیت شاهنامه نگاه مدرنی داشته باشم.»

کتاب دیگر او «یکی نبود یکی بود» مجموعه داستان‌هایی با تصویرگری سحر خراسانی است. به گفته‌ی نویسنده، در این کتاب با بازآفرینی افسانه‌ها روبه‌روییم؛ هم افسانه‌هایی که وجود دارند و هم افسانه‌هایی که به قول نویسنده من‌درآوردی است. آتوسا صالحی می‌گوید: «‌سعی کردم نگاه مدرنی به افسانه‌ها داشته باشم و با نگاهی طنز و تلفیقی از گذشته و امروز آن‌ها را بازآفرینی کنم.»

از صالحی، رمان «حتی یک دقیقه کافی است» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه‌ی شعر «دلم برای تو تنگ است» از پیدایش هم تجدید چاپ‌ شده است.

کتاب عشق با نان اضافه

طنز و ناسازگاری

سیدسعید هاشمی نویسنده‌ی کتاب‌های طنز، امسال با یک رمان و یک مجموعه داستان جدید به نمایشگاه کتاب آمد. «قندآباد» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داستان طنزی است که شخصیت‌های اصلی آن یک معلم و دانش‌آموزند که سر ناسازگاری دارند و همین موضوع موقعیت‌های طنزی را در این رمان نوجوان ایجاد می‌کند. هاشمی درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «فضای کتاب کاملاً ایرانی است و از عناصر دفاع مقدس هم در آن بهره‌گیری شده که بچه‌ها به‌ آن علاقه دارند. هم‌چنین زبان طنز و موقعیت‌های بانمکی ایجاد می‌کند که حدس می‌زنم بچه‌ها را جذب کند.»

کتاب دیگر او «عشق با نان اضافه» است که می‌توانید آن را در انتشارات کتاب چرخ‌ فلک پیدا کنید. به گفته‌ی هاشمی: «این مجموعه‌ی داستان، به موقعیت‌های طنز شهری می‌پردازد و فکر می‌کنم به‌خاطر طنز و تضادی که بین شخصیت‌های داستان بروز می‌کند، خواننده‌ها آن ‌را دوست داشته باشند.»

از این نویسنده کتاب‌های «محله میکروب‌خان»، «توی پرانتز» و «وام دماغ» از انتشارات کتاب چرخ‌فلک هم تجدید چاپ شده‌اند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر