menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نسیم عرب امیری در کاملا دخترونه

عرب امیری : طنز امروز شبیه بادکنکی است که توسط خود ما طنزنویس ها باد شده

بسیاری از طنزهایی که در قالب کتاب منتشر می شوند، اصلا صلاحیت کتاب شدن ندارند.
به گزارش شیرین طنز، نسیم عرب امیری طنزنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به مطالعاتی که بر طنز کلاسیک ایران و جهان داشته ام، به جرأت می گویم که جایگاه طنز امروز کشور اصلا جایگاه خوبی نیست و طنز امروز ایران بیشتر شبیه بادکنکی است که توسط خود ما طنزنویس ها باد شده؛ اما درونش جز باد هوا چیز دیگری نیست. بدون تعارف طنز در کشور به لحاظ کیفی از زمان مشروطه به بعد پیشرفت خاصی نداشته و تنها چیزی که در این سال ها زیاد شده، تعداد طنزنویسانی است که متاسفانه در میانشان کمتر کسی صاحب سبک پیدا می شود. طنز مطبوعاتی نیز همان طنز دوره «گل آقا» است؛ منتها با لحنی تندتر و بسیاری از طنزهایی هم که در قالب کتاب منتشر می شوند، اصلاً صلاحیت کتاب شدن ندارند.

کی گفته بخت کچلا بلنده

وی افزود: طنزنویسان ما باید بدانند که اگر کارهایشان در مطبوعات یا شب شعر طنز مخاطب دارد، دلیل بر آن نیست که در قالب کتاب هم مخاطب داشته باشد. یک شعر فکاهه ممکن است مخاطب شنیداری داشته؛ اما وقتی به مرحله چاپ رسید و شاعرش نتوانست تغییر لحن و اطواری را که موقع خواندن آن شعر داشته به کتاب الصاق کند، مخاطب متوجه این قضیه شده و دیگر حاضر نیست آن کتاب را بخرد.

داشت عباس قلی خان پسری نسیم عرب امیری

نویسنده آثار طنزی چون «داشت عباس قلی خان پسری» و «کی گفته بخت کچلا بلنده» در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه طنزنویسی دغدغه ها و موضوعات بسیاری وجود دارد اما مهمترین دغدغه من به عنوان طنز نویس در روزگار معاصر، مدرنیته است. توجه بر نتایج مثبت و منفی که در زندگی ما داشته. این موضوع در این سال ها به قدری برای من دغدغه بود که نتیجه اش کتابی با عنوان «کجایی که یادت بخیر» شد. کتابی که تا به امروز از همه کارهایم بیشتر دوست دارم و قرار است بزودی از سوی انتشارات نیستان منتشر شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر