menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

احمد عربلو

عربلو دست به قلم اولین مجموعه طنز با درونمایه وقایع انقلاب شد

در شرایطی که به تازگی کتاب «شاهنامه آخرش خوش است» مشتمل بر مجموعه داستان‌های طنز مرتبط با وقایع انقلاب اسلامی به قلم احمد عربلو وارد بازار شده، این نویسنده با مجموعه طنز دیگری دست به قلم شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، عربلو در حال حاضر مشغول نگارش مجموعه‌ای از داستان‌های طنز خود ویژه مخاطبان نوجوان است و بنا دارد این مجموعه را که شامل ۱۵ داستان کوتاه خواهد بود در انتشارات مدرسه راهی بازار کند.

هنوز نام مشخصی برای این مجموعه تعیین نشده است.

به تازگی کتاب «شاهنامه آخرش خوش است» مشتمل بر مجموعه‌ای از داستان‌های طنز مرتبط با وقایع انقلاب اسلامی به قلم این نویسنده در انتشارات کانون پرورش کودکان و نوجوانان راهی بازار شده است.

عربلو گفت: ما در حوزه ادبیات دفاع مقدس کارهای طنز زیادی داریم اما در حوزه طنز وقایع انقلاب هنوز کاری انجام نشده است و شاید این اولین مجموعه طنز با درونمایه مذکور باشد. این اثر ویژه مخاطبان نوجوان نوشته شده است.

احمد عربلو

اثر منثور «گرشاسپ‌نامه» یکی دیگر از آثار نوشتاری این نویسنده است که بناست در انتشارات سوره مهر وارد بازار شود. عربلو پیش‌تر از علاقه‌مندی خود برای تبدیل این اثر کلاسیک به رمانی جذاب خبر داده بود و گفته بود: «گرشاسپ‌نامه» مثل اغلب آثار کلاسیک ما دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند با توجه به فراز و فرودهایش دستمایه رمانی دلنشین شود، ولی متأسفانه ما نسبت به آثار کلاسیک خود اگر نگوییم بی‌اعتنا، به شدت کم‌اعتنا هستیم. تصویری که از ادبیات کلاسیک در ذهن اغلب افراد هست این است که این آثار به پند و اندرز می‌پردازند. غافل از این‌که اگرچه درونمایه‌های این آثار واقعا این ویژگی را دارند، تکنیک‌ها و فراز و فرودهایی در آن‌ها لحاظ شده که می‌تواند راه‌گشای نویسندگان هر عصری به ویژه جوانان امروزی باشد. این داستان‌ها با چیره‌دستی خاصی نوشته شده‌اند و در تألیف و نگارش آن‌ها، تکنیک‌های داستان‌نویسی جالبی به‌کار رفته که نباید از آن‌ها صرف نظر کرد.

عربلو اخیرا «گرشاسپ‌نامه» اسدی طوسی شاعر قرن پنجم هجری را ویژه نوجوانان از نظم به نثر درآورده است. موضوع گرشاسپ‌نامه داستان پهلوانی است به نام گرشاسپ که بر حسب روایات، پدر نریمان، نیای رستم است و در هند و دیگر سرزمین‌ها رزم‌ها کرده و نام‌آور شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر