menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عربانی در خندوانه

عربانی : بزرگترین شخصیتی که کاریکاتور آن را کشیدم، مرحوم حبیبی بود

احمد عربانی کاریکاتوریست پیشکسوت شب گذشته مهمان «خندوانه» بود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد عربانی کاریکاتوریست پیشکسوت ۲۴ شهریور ۹۵ مهمان «خندوانه» بود.

عربانی در خصوص حضور خود در عرصه هنر کاریکاتور گفت: من بجز کاریکاتور در زمینه انیمیشن نیز فعالیت می کنم. برای حضور در این عرصه ابتدا آقای مصطفی رمضانی من را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا کرد. بعد از آن طراحی انیمیشن را در کنار استاد علی اکبر صادقی آموزش دیدم. در ضمن تجربه همکاری کوچکی با مجله توفیق داشتم.

وی درباره مخالفت خانواده برای حضور در این عرصه هنری اظهار داشت: خانواده با کاریکاتور و موسیقی صددرصد مخالف بودند اما خود پدر من را به این دو هنر علاقه مند کرد؛ چرا که پدرم صدای خوبی داشت و صبح ها اذان می گفت. صوت ایشان همواره در گوش من بود. به خاطر همین در مدرسه قرآن و دعا می خواندم. حتی آواز هم می خواندم که به خاطر همین خواندن در یک عروسی کتک هم خوردم. همچنین پدرم مجله توفیق را می خرید و من با انیمیشن آشنا شدم.

عربانی در خندوانه

در بخش دیگر برنامه یکی از تماشاگران از عربانی در خصوص پیدایش کلمه کاریکاتور سوال کرد: کاریکاتور از کلمه ایتالیایی «کاری کاره» آمده است. حتی در لغت نامه دهخدا داریم که کاریکاتور بزرگنمایی کردن یک چیز است. در ضمن به نقاشی چهره و مناظر عمومی هم کاریکاتور گفته می شود.

وی در خصوص بزرگترین شخصیتی که کاریکاتور آن را کشیده گفت: در بین سیاسی ها مرحوم حبیبی بود. حتی یکبار به خاطر یکی از کاریکاتورها از من تقدیر کرد.

در بخش بعدی برنامه همسر عربانی در پاسخ به سوال جوان درباره زندگی کردن با یک هنرمند گفت: زندگی با یک هنرمند سختی خاص خود را دارد. در عین حال که باید سختی را تحمل کنیم، باید فضای شادی برای هنرمند فراهم کرد تا سختی ها در روحیه وی تاثیر نداشته باشد. آقای عربانی همیشه آدم شاد و طنازی هستند. درست مثل حال فعلی شان در «خندوانه».

همچنین احمد عربانی قطعات کوتاه و طنزی را برای مخاطبان خواند و لحظات شادی را برای بینندگان رقم زد.
گزارش از الهام قبادی

فیلم گفتگوی احمد عربانی و رامبد جوان

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر