menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جواد انصافی

عبدلی به تیم همیاران سلامت پیوست

«جواد انصافی» بازیگر خاطره‌ساز نقش”عبدلی” به تیم همیاران سلامت پیوست.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دبیرخانه همایش سلامت و زندگی در ادامه فعالیت‌های خود در راستای ترویج مفاهیم سلامتی و فرهنگ‌سازی سلامت با بهره‌مندی از مشارکت و همکاری شخصیت‌های مختلف ورزشی و هنری این بار با دعوت از «جواد انصافی»، بازیگر خاطره‌ساز نمایش سیاه‌بازی “عبدلی و اوستا” تلاش دارد، ضمن بهره‌مندی از ظرفیت و زبان طنز در ترویج مفاهیم و مبانی سلامتی در جامعه، این تفکر و باور ساده اما عمیق را در جامعه نهادینه سازد که «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست.»

در اطلاعیه دبیرخانه همایش سلامت و زندگی آمده است:«امروزه از فیلم‌ها و نمایش‌های طنز و نشست‌هایی که در آن‌ها ادبیات طنزآمیز مورد بحث قرارمی‌گیرد، برای کمک به بیمارانی که مشکلات بسیاری از نظر روحی یا جسمی دارند، استفاده می‌شود.»

دکتر توحید سیف برقی، دبیر همایش سلامت و زندگی افزود: نقش نشاط، شادمانی و پویایی در جامعه به حدی است که یکی از معلمان علوم اجتماعی به نام «جان‌ راسکین» معتقد است ثروتمندترین کشور، کشوری است که بیشترین افراد شاداب و شرافتمند را زیر بال خود دارد. شادی نه تنها احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کند، بلکه برای سلامت و احساس تندرستی و نشاط هم ضروریست. نتایج پژوهش‌های گوناگون نیز در زمینه اثرات خندیدن بر جسم و روح، بیانگر این واقعیت است که خندیدن سبب از بین رفتن بسیاری از فشارهای روحی و روانی می‌شود و بهره‌وری کاری را در افراد بالا می‌برد.

جواد انصافی

در جامعه امروز که استرس و اضطراب غیر از آنکه خود به شکل بیماری‌های روحی و در شکل اختلال ظاهر می‌شوند، یکی از علل افزایش آمار بیماری‌های غیرواگیری همچون فشار خون، دیابت، نارسایی‌های قلبی و … نیز هستند و آمار اعتیاد زیر سایه افسردگی و مشکلات اجتماعی و اقتصادی افزایش یافته است. این روش یکی از موثرترین راهکارها در برطرف کردن اختلالات رفتاری و پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های جسمی است.

با خندیدن نه تنها افراد در زندگی احساس آرامش بیشتری می‌کنند، بلکه خنده با افزایش هورمون سروتونین در جسم برای سلامت بدن از بسیاری از داروها مفیدتر است. همچنین در منابع عرفانی از شوخ‌ طبعی به عنوان یکی از ویژگی‌های افراد سالم و خردمند یاد شده و که در افراد بیمار هم موجب کاهش درد و ناراحتی می‌شود. پس بیاید قبل از آنکه دیر شود، اکسیر جان‌بخش خنده را دریابیم و در این راستا به همیار تازه سلامت، جواد انصافی و در واقع خودمان یاری رسانیم.

لازم به ذکراست؛ در بیست و چهارمین همایش سلامت و زندگی با موضوع “استرس و راه‌های مدیریت آن در زندگی” علاوه برسخنرانی اعضای هیات علمی دانشگاه، آقای جواد انصافی و همسر وی فروغ یزدان عاشوری بعنوان “همیاران جدید سلامت ” معرفی می‌شوند. این همایش پنجشنبه، چهارم دی ماه از ساعت پنج عصر در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشترشماره تلفن 61192282 دبیرخانه همایش سلامت و زندگی آماده پاسخگویی به هموطنان است. حضور برای عموم آزاد است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر