menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عبدالله مقدمی

عبدالله مقدمی دور دنیا را با زیر شلواری سفر می کند

کتاب طنز «دور دنیا با زیر شلواری» نثرهای طنز عبدالله مقدمی از سوی نشر قاف منتشر خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، جدیدترین کتاب طنز عبدالله مقدمی با عنوان «دور دنیا با زیر شلواری» به زودی از سوی نشر قاف منتشر می‌شود.

این کتاب مجموعه نثرهای طنز عبدالله مقدمی در مورد کشورهای مختلف جهان است. مقدمی در این کتاب با نگاهی رندانه و طنزآمیز، ویژگی‌ها و وجوه مختلف کشورهای جهان را مورد کاوش قرار داده است. نکته جالب‌تر در این کتاب این است که هیچ‌کدام از اطلاعاتی که در متن آمده، با اینکه به طنز کشیده شده است ولی غیرواقعی نیست و البته این خود بر جذابیت کتاب افزوده است.

از عبدالله مقدمی پیش از این کتاب‌های «باقی قضایا»، «از اون لحاظ»، «گاز مجاز»، «مادر ما زمین» و «به زبان آدم» توسط نشرهای مروارید، قاف، قدیانی و سوره مهر منتشر شده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

«میل تمام نشدنی انسان به کف کردن و علاقه شدیدش به تعجب، هنوز هم به جماعتی که از این راه نان می‌خورند نان می‌رسانَد. مثلاً به آنهایی که در تانزانیا نشسته‌اند و دارند نان و ماستشان را می‌خورند یک عکس نشان می‌دهند که: ببینید! اینجا کشوری است که در آن هر کس نان و ماستش را بخورد و سرش توی کار خودش باشد را یک آدم بزدل و ترسو و خائن و فاقد بینش سیاسی لازم می‌نامند و تا قیامت باهاش حرف نمی‌زنند. بعد برای یک ایرانی عکس یک تانزانیایی نان و ماست‌خور می‌فرستند و می‌گویند: ببین داداش! دارد نان و ماستش را می‌خورد و با فوتبال و سیاست هم کاری ندارد. (اینجا سه تا شاخ گنده روی سر ایرانی سبز می‌شود).

خرید کتابهای عبدالله مقدمی

حالا ما در این کتاب می‌خواهیم چه کنیم؟ سفرنامه بنویسیم یا عجایب‌نامه؟ راستش احتمالاً هر دو. تنها چیزی که نمی‌نویسیم خالی‌بندی است. باز هم احتمالاً شما تا به حال به ممالک دنیا اینطوری نگاه نکرده‌اید. البته تقصیری هم ندارید. اخبار ساعت ۹ شب مگر در مورد ساعت خواب اهالی کره‌شمالی‌ حرفی می‌زند؟ یا در مورد آداب خوردن پیتزای ایتالیایی؟ یا اعتقادات انگلیسی‌ها در مورد روح ریچارد چهارم؟ خبرهای تلویزیون پر شده از اظهارات فلان نخست‌وزیر فلان کشور و صحبت‌های بهمان رییس‌جمهورِ بهمان کشور و قتل و غارت و کشتار در دنیا! خب به نظر شما خبر اشغال شدن فلان شهر و انفجار فلان نقطه مهم‌تر است یا اینکه بدانیم توی نروژ ۷۰ شبانه‌روز شب است؟ در واقع هفتاد شبانه‌شب، شب است. بعد هم لابد هفتاد روزانه‌روز، روز! یا مثلاً پرجمعیت‌ترین کشور عرب، از بیخ عرب نیست؟ یا اینکه الجزایر چند ملیون بربر دارد ولی حتی یک دانه نانوایی بربری ندارد؟

همه ما می‌دانیم که این چیزها خیلی باحال‌تر و حتی مهم‌تر است. اما خب متاسفانه افسار جهان و البته اخبار ۹ شب دست ما نیست. پس چه بهتر که بگذاریم آنها کار خودشان را بکنند و ما هم کار خودمان را.»

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر