menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : یارانه‌ این افراد را قطع کنید

علی زراندوز :
وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: «یارانه افرادی که کارت ملی ندارند، حذف خواهد شد.» کارشناسان تعداد این افراد را دو میلیون نفر برآورد می‌کنند و از آنجا که مدتی قبل هم یارانه سه میلیون غیرنیازمند حذف شده بود، به نظر می‌رسد بزودی حذف یارانه‌ها شامل این افراد هم خواهد شد:

* افرادی که در پمپ بنزین‌ها نه پنج لیتر و ده لیتر، که بدون دغدغه پرداخت بهای بنزین آزاد، یک باک پر بنزین می‌زنند و تا پر شدن باک‌شان، در کمال خونسردی آهنگ پلنگ صورتی را هم باسوت می‌نوازند!

* کسانی که به محض دریافت یارانه‌هایشان، با آن اقدام به خرید پیاز می‌کنند. دلیلش هم واضح است؛ کسی که می‌تواند پولش را صرف خرید پیاز برای باز شدن اشتهایش نماید، حتما خوراکش هم زیاد است و در میان آن خوراک زیاد، این ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان که خوردن ندارد، دارد؟!

* عزیزانی که اقدام به اختیار کردن همسر دوم و سوم می‌نمایند. نکند توقع دارید دولت با پرداخت ماهی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، با ریختن این همه پول در دست و بالشان، این مردان را به گرفتن زن سوم و چهارم هم تشویق کند؟!

* کسانی که در دوران تحصیل موفق به دریافت کارت صدآفرین نشده‌اند!

* کسانی که هنگام پخش اخبار دستاوردهای دولت در زمینه سیاست خارجی و داخلی و افتتاح کارخانه و هل‌دادن شیب ملایم تورم به سمت صفر درصد، می‌زنند کانال دو، کیمیا تماشا می‌کنند!

* افرادی که هنگام سوار شدن به تاکسی در ابتدای خط، روی صندلی عقب می‌نشینند و این‌قدر راحت‌طلب هستند که به راننده تاکسی می‌گویند: «دیگه عقب کسی رو سوار نکن آقا، من کرایه دو نفر رو حساب می‌کنم».

* افرادی که بیستم هر ماه، دم کیسه آشغالی که سر کوچه می‌گذارند گربه جمع می‌شود! لازم به توضیح نیست که وقتی خانواده‌ای می‌تواند بیستم ماه که هنوز یارانه‌ها پرداخت نشده و یارانه ماه قبل هم قطعا خرج شده، گوشت و مرغ بخورد و بقایای آن را در کیسه زباله از منزل خارج کند، نیازی به یارانه ندارد!

* افرادی که اینترنت‌شان نامحدود است. زیرا پرواضح است وقتی اینترنت نامحدود هم نمی‌تواند عطش بی‌انتهای آنها را سیر کند، منابع محدود دولت که عمرا امکان سیر کردن این افراد را داشته باشد!

* مردانی که در خانه را با پا باز می‌کنند. البته ادب و تربیت چیز خوبی است ولی دولت فعلا با میزان ادب مردم کاری ندارد و فقط با مردانی کار دارد که شب این‌قدر با دست پر به خانه می‌آیند که حتی نمی‌توانند زنگ در خانه را با دست به صدا درآورند و مجبورند با ضربه پا، اهل خانه را متوجه حضورشان در پشت در نمایند!

* کسانی که شامپوهای پروتئینه، گردو، انار و غذای کامل مو می‌خرند و استفاده می‌کنند. زیرا کسی که پول دارد به کله‌اش چیزی در حد و اندازه‌های خورشت فسنجان (البته این‌طور که در تبلیغاتشان ادعا می‌نمایند!) بمالد، قطعا قبلش نگذاشته به شکمش بد بگذرد!
منبع : جام جم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر