menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : گروگانگیری را سهمیه‌بندی کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شایعه کشته شدن «ملااخترمنصور» رهبر گروه طالبان علاوه بر این بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت، واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی و طنزپردازان کشور را نیز به دنبال داشت.

13940720000119_PhotoJ

«سید ابوالفضل طاهری» طنزپرداز جوان نوشت: اجازه دهید نخست از فعالان جنبش تبسم بخاطر فراهم نمودن فرصت صحبت در این تجمع عظیم ابراز امتنان نمایم. در اروپا بسر می بردیم که با تأسف و تأثر فراوان اطلاع حاصل نمودیم ملا اختر منصور، شخصیت فرهيخته، توانا و چیره دست کشور در اثر شدت جراحات وارده داعی اجل را لبیک گفته است. روان شاد ملا اختر منصور یکی از شخصیت های تاثیر گذار کشور، باعث و بانی شکل گیری جنبش تبسم و رهبری توانا برای طالبان بود. وی سالهای درازی از عمر خویش را در عرصه های خدمات جنگی و فعالیت های مدنی وقف کرد و آثار و برکات فراوانی از خود به جا گذاشت. از آخرین خدمات فرهنگی مرحوم اختر میتوان از مدیریت حساب شده ی ایشان در سر بریدن آن هفت نفر از جمله شکريه تبسم نام برد. علاوه بر آن، برکات زیادی همچون برقراری نظم و امنیت و یکپارچگی کشور از وی به جا مانده است. خدمات وی قابل قدر بوده و مرگ او یک ضایعه است. مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده، دوستان او، جامعه مدنی کشور و مردم شریف افغانستان تقدیم داشته از خداوند منان برای مرحومی جنت فردوس و برای بازمانده گان او اجر و صبر مسئلت دارم.
زمانیکه گروگانگیری در بعضی ساحات به یک امر معمول مبدل می شود، سوالی که ذهن ما را مشغول می سازد در مورد احیای یک رابطه ضعیف نه، بلکه پیرامون گسست یک زنجیر می باشد. تهدید ها در برابر امنیت افغانستان بصورت کل، و جان افراد بصورت اخص رو به افزایش می باشد، و پاسخ در برابر این تهدید ها همواره غیر واحد و پراکنده است. ما می خواهیم بصورت سهمیه بندی شده و قانونی اجازه ی گروگان گیری دهیم. گروگانگیر ها می توانند روزی یک گروگان اختیار کنند چنانچه از این عدد تخطی صورت گیرد با اشد مجازات روبرو خواهند شد. این سهمیه به منظور هماهنگی هر چه بیشتر است، سازمان های تروریستی و افراطیت همواره از این ناهمآهنگی در جهت ایجاد یک سیستم منظم ای که آنها را در ایجاد یک نظام افراطی و در حال تغییر قادر می سازد، بهره برداری کرده اند. ما باید اهداف این سازمان ها را در مسیر قانون ببریم تا جنایات بصورت هدفمند و وحدت ملی بصورت تدریجی صورت پذیرد. شبکه های تروریستی فراتر از جغرافیای یک کشور بوده، شدیداً وابسته با شبکه های جرمی جهانی، منطقوی و ملی می باشند. این شبکه ها باید بصورت بومی باشند تا در این زمینه خودکفایی صورت پذیرد. ما این اجازه را خواهیم داد که سالی یک ولایت سقوط کند. همچنين به ولایات سقوط کرده کمک خواهیم کرد تا با زور خدا صعود کنند. علاوه بر آن برخورد پراکنده با تروریست ها، به تداوم عناصر و عوامل تروریزم کمک می کند. ما روی یک استراتژی جامع بخاطر شکست تروریزم توافق کرديم. لازم به یادآوری است که نقش جنبش تبسم در این توافق انکار شدنی نیست. در افغانستان این تعهد وجود دارد که نه تنها به گذشته ها فایق می آییم، بلکه با تمام انرژی و توان دیدگاه خود نسبت به آینده را تحقق می بخشیم.
در انتها لازم است به تأسی از  قانون اساسی و به منظور انسجام و همآهنگی بیشتر امور، فعالان جنبش تبسم را به ضیافت انفرادی در زندان های جمهوری اسلامی افغانستان دعوت نمایم تا از ایشان به پاس تلاش بی وقفه خود قدردانی به عمل آید. بیایید با هم بخاطر تامین صلح، ثبات و رفاه جهان به هم وابسته تلاش نماییم.

منبع: خبرگزاری فارس

 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر