menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سه کله پوک

طنز : کلّه پوک!

جهانگیر ایزد پناه :

در راستای شوخی با خودمان، عرض شود که نباید طنز و شوخی هایمان را فقط متوجه دیگران کنیم وخودمان راکه الحق صد رحمت به دیگران هستیم، معاف کنیم وفکر کنیم که تافته جدا بافته وخط قرمزیم وخداوند عالم از لحاظ آفرینش لطف خاصی به ما داشته است .
نه خیر، اصلا چنین نیست. به چند تا تعریفی که احیاناً از عمه مان شنیده ایم، دل خوش نکنیم و ساحت شبه مقدسی برای خود ترسیم نکنیم. لازم است که حداقل در کنار جوال دوزی که به دیگران می زنیم، یک سوزنی هم به خود بزنیم وبه قول زنده یاد استاد باستانی پاریزی«خود مشت مالی» انجام دهیم ، تا متوجه شویم یک من دوغ چقدر کره دارد.
از آنجائی که مخ یا مغز، فرمانروای بدن است ،من هم ازهمین مخ یا کله ام شروع می کنم (دور از جون شما ،خدا نصیب تان نکند) که معیوب الخلقه، یعنی پوک بوده وهست وتا حالا از آن به جز دردسر، هیچ خیر وبرکتی ندیده ایم.

حالا گوشه ای از نمود ودلایل کله پوکی مان را خدمت تان عرض می کنم تاصد درصد مسجل شود:
۱ـ در سال ۵۳ ناپلئونی دیپلم گرفتم وبه خاطر چند صدم نمره، سپاه دانش وگروهبان وظیفه نشدم بلکه شدم سرباز صفرِ صفر . یک شب معاون گروهبان نگهبان بودم. نیمه های شب هرچه آمار گرفتم، یک نفر کم بود.
ناچار گروهبان نگهبان را که دلش خوش بود یک دیپلم معاونش است، از خواب ناز وشیزین بیدار کردم باهم دوباره آمار گرفتیم. با پوزخندگفت خودت را شمرده ای ؟ گفتم نه. گفت اون یک نفری که کمه، خودتی، مخت هم کم داره. آخ عجب خیطی کاشتم با این مخم!
۲ـ زد به سرمان که برویم خارجه ودرس بخوانیم بین این همه پیغمبر جرجیس را انتخاب کردم ورفتم هندوستان.آن هم چه رشته ای وچه موقعی! مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی .خواب دیدی خیر باشد. گذشت آن زمان،حالا هر کس چند دوره معقول ومنقول خوانده یه پا مافوق کارشناس ومطلع به امور سیاست وبین الملل است واحتیاجی به امثال تو نیست.
مدرک را بگذار در کوزه آبش را بخور . عقل که نباشه، جون در عذابه، این همه راه رفتیم هند برای چی ؟می آمدیم نرسیده به همین تهران، چند کلام علم معقول ومنقول میخواندیم .الان نون مان غرق روغن بود وکلی مصدر ومنبر ویک دوجین مادر بچه و یک لشکرابوالزوجه ،ام الزوجه و اخ الزوجه رسمی وغیر رسمی داشتیم. شاید هم ستاره سهیلی می شدیم توی بهارستان وبا یک شبه متمولینی نظیر شهرام جزایری و… پالوده می خوردیم .اگر هم کسی از این پالوده خوری ها چیزی می گفت، وی را ضدانقلاب وعامل بیگانه می نامیدیم وبالاخره یک جائی گوشمالیش می دادیم تاعبرت شود برای دیگر عوامل بیگانگان.
۳ـ درزمان دانشجوئی مان هم یک هم اتاقی وهمکلاسی داشتم که ماشااله صد ماشااله از من عتیقه تر وپدیده تر بود . یک روز من مریض شدم ونگران امتحان فردا بودم. چند تا سئوال از من پرسید، دید خوب جوابگو هستم . این جناب عتیقه عزیز گفت که شما چون دغدغه مسائل اجتماعی وسیاسی ندارید وکله تان از مسائل اجتماع خالی است، یعنی کله پوک هستید؛ درس را زود یاد می گیرید. خلاصه این لقب مبارک کله پوک برای من ماندگار شد وهنوز هم دوستان آن زمان مرا کله پوک صدا می کنند و حتی اگر تلفنی بگویند الو آقای کله پوک؛ بدون هیچ مکثی و دغدغه ای می گوییم بله ، بفرمایید خودمم! پذیرفتیم که کله پوک هستیم .
۴ـ باور کنید که برای استخدام مشاغل دولتی، هیچ اقدامی نکردم؛ چون می دانستم که با این کله پوک مان چند تا تست و پرسش وگزینش انجام دهند، می گویند که این کله عین کدو یا قابلمه خالی می مونه و فقط به درد این می خوره که توش قورمه سبزی بپزی و لا غیر .
۵ـ ای کاش قضیه به همین جا ختم می شد. در یک عید دیدنی در دهدشت، دوست عزیز و جراح ماهر آقای دکتر دانشی، نگاهی به ما انداخت و گفت یک MRI از کله تان بگیرید .
ما هم ام . آر .آی از کله صاحب مرده مان گرفتیم، دیدیم به جای این که مثل انیشتین یا نوبل شیارها و گنجایش مغزمان بزرگ باشد ، غده هیپوفیز کله مان بزرگتر از معمول است و احتیاج به عمل دارد .
تحمل کردیم و لاغر لاغر شدیم؛ به طوری که اگر کسی ما را نشناسد، فکر می کند هر روز چند لول بزرگ جیره داریم. بیشتر از این، کله تان را درد نیاوریم .
حالا با این وضع کله پوکی مان، گروه نخبگان ایل، مرا به عضویت پذیرفته اند . خود به خود یک حکایت محلی برایم تداعی می شود که یک مامور (ژاندارم سابق) به محل آمد و یک نفر یغُر و نه پَل و نتراشیده با کفش های بزرگ و کلاه پت و پهن دید، گفت اسمت چیه؟ گفت آقا، سالم. مأمور گفت: واویلا… این سالمشه، وای به حال نا سالمش!

منبع : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر