menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور ترامپ

طنز : نامه ای برای ترامپ

سید ابوالفضل طاهری :

قسم به تلالو خورشید و روشنایی مهتاب و نور لامپ، قسم به نون و قلم و جوهر استامپ، قسم به خداوند برادر عزیز و ارجمند دونالد ترامپ، این سوگلی انتخابات و نامزد جمهوری خواه، همان افتخار دموکراسی و انسان شریف و آزادی خواه، که سربلند روزگار و رئیس جمهور آینده است خواه ناخواه. بر کسی پوشیده نیست ایالات متحده ی آمریکا مظهر استعمار و قدرت، پدربزرگ دلیری و جسارت، پسر عموی شیطان است و باجناق شرارت. از کسی پنهان نیست خداوند آمریکا را محض نمونه آفرید، همان که کاخش طوسی است و زرد مایل به سفید، همان که شکستش امری محال است و ناکامی اش بعید. اما آمریکا برای پرواز پر و بال نداشت، خسته بود و اصلا حال نداشت، بهانه ای برای قیل و قال نداشت، ساعت نه شب بود و این خانه آشغال نداشت. همه ناامید بودند که تو احساس تکلیف کردی، در گوش جمهوری خواهان زمزمه کرده و ماجرا را برای شان تعریف کردی، نقشه ی دشمنانت را نقش بر آب نموده و جبهه ی بدخواهانت را تضعیف کردی. همه در خواب ناز بودند که تو فریاد برآورده و بیدار کردی، چمدانت را برای عزیمت به کره شمالی بستی و هوس دیدار کردی، شادی را به ارمغان آوردی و دموکرات جماعت را بیزار کردی.

تو آمدی درسی به سیاستمداران انگشت نما دهی، درسی به خوش خیالان خواب نما دهی، درسی به جنگ طلبان زور آزما دهی، قربان روحیه ی ورزشکاری ات شویم حالا که درس می دهی از بان کی مون هم میان ترم بگیر خدایی ناکرده در خدمتگذاری قصور نکند. تو وارد نمی شدی به این بازی های سیاسی، جوابت دندان شکن بود و حالشان را گرفتی اساسی، حضور قدرتمندت درس خوبی بود برای عمری ناسپاسی، همانطور که می دانی سیب زمینی واشنگتن کِرم و بادمجان بم آفات ندارد، دست لابی صهونیسم نمک و پول بلوکه شده ی ایران مالیات ندارد.

کاریکاتور ترامپ

توافق هسته ای بدون امضای مبارک شما وجاهت قانونی و ورود مسلمانان بجز شهردار لندن به روح دموکراسی ارتباط ندارد. با حادثه ی ساختگی باشگاه فرهنگی ارزشی اورلاندو می خواستند متمم دوم قانون اساسی را زیر سوال برده و کنترل اسلحه را حاکم کنند اما هنوز تو را نشناخته اند. با عمل زشت و ناپسند ترور می خواستند زیر پایت را خالی کنند اما به کاهدون زده و بنای گور خویش را از پیش ساخته اند. با شایعه سازی می خواستند وجهه ات را خراب کنند اما خراب کردند و خود بیش از پیش قافیه را باخته اند. وقتی خبر ترور نافرجام تو به گوش ما رسید، قلبمان درد و جگرمان آتش و معده مان ته گرفت، هر چند دست های غیبی تو را از گزند بدخواهان دور کرد و تو را از چنگال مرگ باز پس گرفت. در عجبیم عده ای خدانشناس بیکار، غیبت می کنند پشت سر مرد میدان و پیروز این پیکار، الهی بشوند رسوا و خفیف و خوار. ای ترامپ تو شکست ناپذیری خواه رقبیت کلینتون باشد از نوع بیل یا کلنگ یا هیلاری، خواه کروز باشد از نوع موشک یا تام یا تد، خواه اوباما باشد یا با اینا یا با اونا یا با ایشون. تو مورد حمایتی از جانب پوتین، دایی(داعش) و اسی (اسرائیل)، مورد قبول آحاد مردم و مورد تائید دموکراسی، مورد اتکا و همه فن حریف در امور دیپلماسی.

ترامپ جان هر چند می دانیم دست از مال دنیا شسته ای، هر چند می دانیم در راه بودی و بسیار خسته ای، اما دلیل نمی شود حمایت کنی از توافق هسته ای، اصلا همه ی گزینه ها روی میز است، موز زیر پای آمریکا و زمین بسیار لیز است، با این وجود گزینه های مطرح چند چیز است. اول آنکه توافق را پاره کنی و ساعت نه نیمه شب بگذاری دم در کاخ سفید، دوم آنکه تولید زباله نکنی و با توافق موشک درست کنی و از بالای برج سازمان ترامپ به پائین پرتاب کنی ، سوم آنکه به همه بگویی گم شده است و توافق را زیر تخت خوابت پنهان کنی. چهارم آنکه توافق را بگذاری در جیب نتانیاهو و بگویی شتر یا گاو دیدی ندیدی. خلاصه گزینه زیاد است نگران نباش، ما پشتیبانت هستیم پریشان نباش، چین عددی نیست مضطرب از گرمای جهان نباش. بگذار از رقیبت هیلاری بگویم شهر که شلوغ شود قورباغه ابوعطا می خواند، بی سواد را هر چه عینک دهی بازهم خطا می خواند، رقیبت ایمیل شخصی می دهد و آن سوی دنیا ایمیلش را پلیس فتا می خواند. بر اوباما هم خرده نگیر آرزو بر جوانان عیب نیست، حالا یک چیز به زبان آورده او که لسان الغیب نیست، شکست را پذیرفته و اعصاب ندارد دوایش چیزی جز سنبل الطیب نیست. اوباما روزی آمده روز دیگر هم می رود نگران نباش باد آورده را باد می برد، خودش می رود و نامش را از یاد می برد، طوفانی به پا می کنی و او را این تندباد می برد. او محکوم است به فنا و نامش دیر یا زود می شود محو، فرقی نمی کند چه خطایش عمدی باشد چه سهو، او از پای در می آید و شانسی ندارد به هر نحو. خلاصه دستمان به دامنت ما از بی کفنی زنده ایم، تو نیایی بدون تردید بازنده ایم، بیا که امیدوار به پیروزی تو و آینده ایم.

امضاء جمعی از مظلومان کشور زورکی اسرائیل

منتشر شده در : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر