menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حقوق نجومی

طنز : مگر بازیابم من آن فیش پاک!

وحید حاج سعیدی :
گاهی اوقات از ما کارهایی سر می‌زند که انگار بوی بهبود ز اوضاع جهان را نمی‌شنویم و فقط به آمار جیب و رنگ سفره خودمان و همسایگان نگاه می‌کنیم و این موضوع شایسته و زیبنده ما نیست!
بنابراین، امروز اگر اجازه بدهید از همین دور برگردان اولی گلوله کنیم و از اتوبان برجام برگردیم مسیر قبلی و بنزین بدون سرب لیتری هزار تومان را بیشتر از این هدر ندهیم. باور کنید این چند وقت از بس در خصوص فیش‌های کثیف نوشتیم و فیش فیش کردیم، لارنژیت گرفتیم و حنجره مان زخم شد.
حالا باید تا شب عزای دولت صبر کنیم و اگر یارانه مان مثل یارانه آن پنجاه نماینده قطع نشد، یک مبلغی هم روی یارانه بگذاریم تا بتوانیم یک اسپری ونتی لکس یا فلو‌هال وارادتی بخریم و قبل از صادرات همه خاک‌ها به کشور‌های عربی ما هم خاکی بر سر حنجره زخمی‌مان بریزیم! تا ما باشیم که اینقدر فیش فیش نکنیم!
راستش را بخواهید، داستان فیش‌های سیاه، نجومی، هنگفت و یا هر اسم با مسمای دیگری که روی آن بگذارید؛ برای ما تمام شده است و ما دیگر حال و حوصله فیش فیش کردن نداریم و تا زمانی که فیش‌ها پاک نشوند ما بی خیال فیش‌ها می‌شویم.
اصلاً بگذاریم از قِبَل این فیش‌ها چهار نفر دیگر نان بخورند. کاریکاتور طراحی کنند، گزارش بنویسند، تیتر بزنند، ما که هر چه طنز نوشتیم، کسی نخندید! در ضمن نجومی‌ها ده پانزده نفر بودند که تمام شدند. وجوه اضافی را هم به خزانه بیت المال برگرداندند و عاقبت‌به خیر شدند.
الان هم حتماً عضو هیات مدیره چند شرکت دیگر شده اند یا شرکت کاغذی در مناطق آزاد تاسیس کرده اند و بدون خواندن طنزنوشته‌های ما در حال خندیدن به ریش جو گندمی‌من و امثال من هستند که دو ماه تمام آب به آسیاب سناریوی اتاق فکر تخریب دولت تدبیر و امید ریختیم و خودمان را سبک کردیم. از ما بعید بود!
فلذا امروز قصد داریم کما فی السابق به موضوعات پربسامد و روتین قبلی برگردیم. موضوعاتی نظیر فضای پسا برجامی‌و پسا پسا برجامی، یارانه و حذف ۲۴ میلیون یارانه بگیر، تورم یک رقمی، آلودگی هوا و ریز گرد‌ها، تحویل میوه قاچاق درب منزل، وضعیت لباس ورزشکاران المپیکی که آدم را یاد پاکن جوهری می‌اندازد، هدایت تحصیلی اجباری، تزریق قطره چکانی خودرو به بازار، دعوای شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده، داستان دنباله دار ریجیستری گوشی‌های همراه، رفت و برگشت طارمی‌که حتی از حذف روسیه از المپیک برای عده ای مهمتر است، بازدید وزیر ورزش از کار گذاشتن صندلی برای ورزشگاه، گرانی شکر و پرواز قیمت مرغ، مظلومیت بانک‌ها از دید جناب جهانگیری، مبارزه با فساد که خودش فساد می‌آورد، زایمان کف زمین و …
راستی صحبت از زایمان کف زمین شد، یاد نکته ای افتادم. فکر کنم اگر با همین فرمان پیش برویم دو روز دیگر حضرات اعلام کنند ملت قبل از ظهور ما در غار زندگی می‌کردند و با نیزه بوفالو شکار می‌کردند و به جای لیوان با دست آب می‌خوردند.
اما حقیقت امر این است که گاهی اوقات خواندن کتاب‌های بزرگان می‌تواند در باب رفتار‌های اجتماعی و سخن گفتن یاریگر ما باشد. چرا که سعدی لابه لای کتاب گلستانش در باب چهارم فرموده است که دو چیز طیره عقل است، دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی!
منتشر شده در : اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر