menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : مصرف تفننی پنیر!

وحید حاج سعیدی :
آقا بالاخره ما نفهمیدیم تو این کشورهای پیشرفته و به اصطلاح متمدن قانون وجود ندارد؟! این ها صاحب ندارند؟! بزرگتر ندارند؟! در مملکت شان انجمن نظارت بر حق و حقوق مصرف کننده وجود ندارد؟! انجمن نظارت بر فعالیتهای دانشمندان ندارند؟!
یعنی هر کس صبح زود تر از خواب بیدار شد و پشت میکروسکوپ نشست می شود رئیس و راجع به هر موضوعی که دلش خواست تحقیقات می کند… نقداً هم دوستان بند کرده اند به پنیر… بله پنیر…
چند وقت قبل پنیر درست کردند از شیر الاغ هر کیلو ۱۲ میلیون تومان! یعنی بنده باید پراید اطلسی مدل ۸۶ ، بیمه بدنه کامل، با رینگ اسپرتم را بفروشم تا بتوانیم نیم کیلو پنیر با شیر الاغ بخرم. تازه قبل از متوقف شدن خط تولید پراید! پارسال هم یک عده از متخصصان علوم تغذیه پنیر تولید کردند با بوی زیر بغل و پای هنرمندان! آدم چندشش می شود از خواندن و انتشار این اخبار… همین طوری نیمی از دانش آموزان ما صبح بهانه می آوردند و بدون صبحانه راهی کلاس درس می شوند بعد انتظار داریم پنیر با بوی زیر بغل فلان هنر پیشه یا هنرمند بخورند!
اخیراً هم دانشمندان محترم کاشف به عمل آورده اند پنیر اعتیاد آور است! گل بود به چمن مصنوعی هم آراسته شد… به گزارش ایرنا مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد که پنیر به دلیل وجود پروتئینی به نام کازئین که در تمام فراورده های لبنی یافت می شود اعتیادآور است. با آنکه میزان کازئین در شیر زیاد نیست، اما برای ساخت یک کیلو پنیر، چیزی به اندازه بیست کیلو شیر مصرف می شود و این به معنای غلظت بالای کازئین در پنیر است. روزنامه لس آنجلس تایمز هم درباره این تحقیق می نویسد، هنوز مشخص نیست چه میزان از مصرف پنیر (و مواد لبنی به طور کلی) برای بدن مفید است و از چه حد مصرف ضرر بر فایده پیشی می گیرد ولی تحقیقات نشان داده که رژیم های غذایی با پروتئین خیلی بالا نه تنها برای بدن مفید نیستند بلکه در درازمدت حتی می توانند تاثیرات مضری در حد مصرف سیگار داشته باشند. (ایرنا)

ملاحظه فرمودید. یعنی قلیان و سیگار و تریاک و سایر مواد خاک بر سری و کثافتی کم بود از الان به بعد باید منتظر جمله «مادرجان نخور معتاد می شی» در سر سفره یا میز صبحانه هم باشیم! انصاف هم خوب چیزی است. این پنیر مادر مرده چهار هزار خاصیت دارد ، حالا یه قاشق چای خوری هم کازئین داشته باشد به جایی بر نمی خورد. این همه دادار دو دور و سر و صدا ندارد. همینطوری بیکاری در مملکت بیداد میکند. اگر با این تحقیقات و کشفیات تاریک اندیشانه، ذائقه مردم نسبت به پینر تغییر کند و کارخانجات پنیر تعطیل شوند، شما جواب زن و بچه کارگران بیکار شده را می دهید؟!
در ثانی الان روی شیشه سوپر مارکت ها تا دلتان بخواهد عبارت های فریبنده مثل روغن بدون پالم، مربای بدون شکر، نوشابه بدون قند و روغن زیتون بدون پومس و … دیده می شود. دو روز دیگر باز یک عده یاد می گیرند پنیر بدون کازئین بفروشند به خلق الله و جیب شان را پر کنند. علی ای حال ضمن حمایت تمام قد از دانشمندان وطنی که دنبال این جنگولک بازی ها نیستند از شهروندان عزیز تقاضای شود تا اطلاع ثانوی مصرف پینر را به صورت تفننی در دستور کار قرار دهند تا ببینیم این دانشمندان غربی کی سرشان به سنگ می خورد؟!
منتشر شده در مهد تمدن

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر