menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور زیر میزی اثر پیمان علیشاهی

طنز : مانور مقابله با زیرمیزی

رضا رفیع :

تحولاتی که این روزها دارد در نظام سلامت ملت و مملکت اتفاق می افتد، از هرجهت خوشایند ملت و مملکت است. حتی از همان جهاتی که شما فکر می کنید. الآن نیز خبرخوش رسیده که دولت محترم قرار است به سلامتی ملت، سومین گام بلند خود را هم در این مسیر بردارد. در این مرحله گویا قرار است که وزارت بهداشت و الی آخر،نظارت بیشتری بر پرداختی های نظام سلامت داشته باشد.

زیرنویس عامیانه: قرار است وزارت بهداشت در مقابل برخی از پزشکانی که از مردم زیرمیزی می گیرند،بایستد. (در خبر فوق، نوع ایستادن مشخص نشده است که آیا تمام قد یا به اشکال دیگر؟)

خبر وارده: «معاون وزیربهداشت،برخورد با انواع زیرمیزی را سخت ترین مرحله اصلاحات نظام سلامت عنوان کرد و گفت: حذف زیرمیزی و پرداخت های غیرقانونی در بیمارستان های دولتی و خصوصی کلید خورده است و مردم می توانند هرگونه تخلف را گزارش کنند تا به سرعت برخورد شود.» ـ به نقل از اکثر جراید

بسته پیشنهادی: از آنجا که همه ما یک روزی مریض می شویم و از آنجاتر که باز همه ما ممکن است در معرض پرداخت زیرمیزی قرار بگیریم؛ فلذا عین عقلانیت است که در این راستا نیز همچون سایر راستاها،ارائه طریق و رهنمون داشته باشیم:

۱ـ افزایش تعرفه های پزشکان: خواستیم قبل از هر راهکار و رهنمودی، بگوییم دولت کاری کند که پزشکان نیازی به گرفتن زیرمیزی نداشته باشند؛ خوشبختانه اطلاع یافتیم که فقط عقل ما نمی کشد؛ خود دولت تدبیر و امید نیز قبل از ما عقلش کشیده و درصدد افزایش تعرفه های پزشکان برآمده است. باز در ادامه خواستیم رهنمود بدهیم که پس مواظب باشند بار اصلی این افزایش تعرفه ها بر دوش نازک ملت نیفتد؛ خوشبختانه باز به ما اطلاع دادند که دولت خودش به فکر مردم هست. کاری کرده که شرکت های بیمه،زیربار بروند. از اینرو در این بند و بخش، رهنمود خاصی نداریم. البته شب درازاست و قلندر بیداره(بیمار).

۲ـ گل گرفتن زیرمیز: از آنجا که باز بودن زیر میز ــ بلاتشبیه عین باز بودن در دیزی ــ ممکن است کماکان باعث تحریک و اغوای تعداد معدود و انگشت شماری از پزشکان بشود که هوس کنند باز هم زیرمیزی بگیرند؛ لهذا بد نیست که کلاً زیرمیز پزشکان و منشی های ایشان، از پایین تا بالا،گل گرفته شود. نوعی فیلترینگ پیشرفته!

۳ـ مراقبت از روی میز: مسؤولان عزیز وزارت بهداشت و الی آخر، سخت مراقب باشند که اگر راههای دریافت زیرمیزی مسدود شد؛ این عمل به روی میزها دایورت نشود. بعضی پزشکان ممکن است خیلی شفاف و آشکار، از روی میز درخواست مالی خود را ارائه دهند. خب مریض بیچاره هم دستش زیرسنگ است و ریشش در گرو، ممکن است مجبور به پرداخت رومیزی شود و گرنه ممکن است دکتر مثلاً آپاندیسش را در نیاورد. یا اگر در آورده، دوباره بگذاردش سرجاش!

۴ــ انجام مانور مقدماتی: چون از مرحله‌حذف زیرمیزی به عنوان سخت ترین مرحله اصلاحات نظام سلامت نام برده شده است و ممکن است در بین برخی پزشکان اینکاره زلزله ایجاد کند؛ بد نیست که ابتدائاً برای آشنایی و آمادگی بیشتر مردم و جامعه محترم پزشکی، یک مانور مقدماتی و ایذایی برای تست زدن این مقابله لازم انجام شود. بعد که همه آماده شدند؛ عملیات جدی مقابله شدیداللحن با زیرمیزی ملعون به مرحله اجرا درآید. این یکی رهنمود را دیگرفکر نکنم دولت محترم،قبل از ما به ذهنش رسیده باشد!به عقل ناقص ما چنین رسید،تا ببینیم به عقل ناقص دولت چه می‌رسد!

منبع : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر