menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز فاخر همان نهی از منکر است

محمدجواد شرافت معتقد است آثار زرویی نصرآباد رسالت شعر آیینی در حوزه طنز را انجام می دهد.

به گزارش شیرین طنز، محمدجواد شرافت شاعر آیینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که به طنز در اشعار آیینی تا چه میزان و چگونه پرداخته شده است، گفت: این پرسشی بود که من هم سال ها پیش داشتم. ابوالفضل زرویی نصرآباد را در برنامه ای دیدم و به ایشان گفتم برخی از اشعار شما رسالت شعر آیینی در حوزه طنز را انجام می دهد. ایشان هم پاسخ دادند: طنز فاخر همان نهی از منکر است.

سید محمد جواد شرافت

وی ادامه داد: بعد از شکل گیری دفتر طنز حوزه هنری خیلی از شاعران متعهد کشور روی به شعر طنز آوردند. تا پیش از این شاعران طنزپرداز حجاب را در آثارشان به طنز مطرح می کردند، حال شاعران آیینی با روی آوردن به طنز بی حجابی را نقد می کنند. شرافت عنوان کرد: سعید طلایی شاعر طنزپرداز جوان در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی شعر طنزی در نقد سبک شمردن نماز خواند که مورد استقبال مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.
این شاعر آیینی با بیان این که طنزی را که در آثار حافظ وجود دارد در آثار عاشورایی هم می توان دید، گفت: در اشعار آیینی به خوبی می توان به طنز پرداخت و البته این طنز در اغلب موارد طنزی تلخ خواهد بود. گفتنی است، هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره در بخش‌های نمایش، فیلم کوتاه، استندآپ کمدی، عکس، شعر، نثر، داستان کوتاه و مقاله به همت حوزه هنری از ۲۵ تا ۲۷ مرداد در تهران برگزار می‌شود و از برگزیدگان کلیه بخش‌ها در تاریخ ۲۷ مرداد در تالار سوره تقدیر خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر