menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : غذا و سیمای ایران

سید ابوالفضل طاهری:
نظر به کور کردن چشم شبکه های ماهواره ای کشورهای همسایه و در راستای پی گرفتن سیاست های افزایش جمعیت و حساب باز کردن روی وعدۀ هر بچه یک میلیون تومان، صدا و سیمای سابق اقدام به زائیدن پی در پی شبکه کرد و در امر شبکه آوری مبادرت ورزید. اما با توجه به عریض و طویل شدن سفرۀ صدا و سیمای سابق کف گیر بودجه به ته دیگه رسید و بسیاری از کارکنان این سازمان گرسنه ماندند. نشان به آن نشان که آخرین رئیس صدا و سیمای سابق حین بدرود گفتن از این سازمان پنج کیلویی لاغر شده بود.

اوضاع به گونه ای بود که اگر به همین منوال پیش می رفت این سازمان و کارمندانش از اساس منقرض می شدند و چیزی از جام جم باقی نمی ماند. در همین راستا نام این سازمان از صدا و سیما به غذا و سیما تغییر یافت تا به لطف تولید برنامه های آشپزی محور و تبلیغ قابلمه و ماهیتابه بخشی از کارمندان با همان غذاهایی که در این برنامه ها طبخ می شود سیر شوند و مابقی هم از ساندویچی مقابل این سازمان بصورت نسیه تغذیه کنند تا بعدا اسپانسر قابلمه پولش را حساب کند.

این تصمیم که به موجب آن تولید بیشتر کالای ایرانی و رونق گرفتن کسب و کار و کاهش بیکاری را به دنبال داشت. همچنین بار سنگینی از دوش چند وزارت خانه از جمله وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی برداشت. جدای از بالا رفتن سرانۀ قابلمۀ کشور و نزدیک شدن نرخ رشد ماهیتابه به عدد استاندارد جهانی منجر به انجام دو کار بسیار نیک و پسندیده نیز شد.

اول آنکه با ارائه تخفیف های چند صد هزار تومانی فشار را از روی دوش سرپرست خانوار برای تامین جهیزیه دختر برداشتند. دوم آنکه پسر مجرد با دیدن غذاهای متفاوت و رنگارنگ و مقایسه آن با نیمرو و املت خویش دلش برای آن غذاها غنج رفته اما از آنجا که قادر به طبخ چنین غذاهایی نیست به خیال آنکه اگر همسری برگزیند چنین غذایی را خواهد خورد تن به ازدواج می دهد تا در قابلمه تولید داخل عشق همچون دو کفتر عاشق ته دیگ بخورند و در مورد تحولات منطقۀ خاور میانه و خاور دور به بحث و تبادل نظر بپردازند.

اما این سازمان تازه تغییر نام یافته به این توفیقات اکتفا نکرده و برای خسته نشدن مسئولان وزارت ورزش و جوانان ضمن حل مشکل جوانان در لابلای پخش آشپزی فوتبال و مسابقات سایر ورزش ها را پخش می کند تا  دولت بتواند برای کوچک شدن بنا به آنچه برنامه ششم توسعه تاکید می کند روی هیکل غذا و سیما حساب کند و وظایف این وزارتخانه را به این سازمان محول نماید.

در کنار این استراتژی غذایی مو لای درزش نرو که وعدۀ ناهار سازمان را تامین می کند با شعار “ز شبکۀ یک تا آموزش دانش بجوی” پول چایی کارمندانش نیز تامین می شود. موسسات کنکور و تست زنی مختلف در این بین به ایفای نقش می پردازند. موسسۀ “کنکور را قورت بده امتحان را قی کن.” تامین چای را بر عهده گرفته است. موسسۀ “قبولی ببین چه سهله ایشالا مبارکش باد.” قند سازمان را تهیه می کند و موسسۀ “مدرسان همه فن حریف” هزینۀ سرویس فنی ماه به ماه سماور ها را بر عهده گرفته است.
منتشر شده در : روزنامه هنرمند

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر